۰ نفر

تخلیه و بارگیری ۵۰میلیون تن کالا در بنادر؛

۶۲۰هزار تن کالا در بنادر کشور رسوب کرد

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
کد خبر: 462732
۶۲۰هزار تن کالا در بنادر کشور رسوب کرد

رسوب کالا در بنادر کشور فعلا حدود 620 هزار تن است، با کاهش کالاهای رسوبی از دموراژ کشتی‌ها در بنادر جلوگیری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرهاد منتظر کوهساری اظهار داشت: در سال گذشته با کاهش رسوب کالا در بنادر مواجه بودیم اما به هر حال کالاهای رسوبی زودتر باید تخلیه شوند و مورد استفاده عموم قرار بگیرند؛ چراکه این کالاهای رسوبی اغلب خوراکی، غلات و امثال آنها است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: رسوب کالا در بنادر کشور فعلا حدود 620 هزار تن است، 17 هزار TEU کانتینر که در حال هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط است تا از بنادر کشور تخلیه شوند و بتوانیم کالاهایی که مورد نیاز بازار کشور است، وارد بنادر کنیم و کشتی‌هایی که در لنگرگاه در انتظار هستند بتوانیم زودتر ترخیص کنیم.

وی تأکید کرد: خروج کالای رسوبی به تسریع تخلیه و بارگیری کشتی‌ها کمک می‌کند، همچنین از دموراژ کشتی‌ها در بنادر جلوگیری خواهد کرد.

منتظر کوهساری افزود: کل تخلیه و بارگیری بنادر کشور 50 میلیون تن در سال جاری است که طی ابتدای امسال تاکنون محقق شده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بنادر در شرایط سخت تحریم و کرونا کمک شایانی به کشور کردند و تخلیه و بارگیری کالا به صورت روان در بنادر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بندر بوشهر 1.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا داشتیم و انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود و نسبت به گذشته رشد 24 درصدی دارد.

کوهساری افزود:‌ در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور 13 هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل 16 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار داریم. در حال حاضر پروژه‌های زیادی نیز در حال بررسی است تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آنها منعقد شود.