۰ نفر

کاهش تقاضا در بازار کاغذ؛

کاغذ ارزان می‌شود؟

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
کد خبر: 460799
کاغذ ارزان می‌شود؟

کاغذ چاپ و تحریر در بازار آزاد طی هفته گذشته تاکنون با کاهش قیمت مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت کاغذ در بازار آزاد طی هفته گذشته با کاهش 20 تا 30 هزار تومانی مواجه شده است. بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی از 390 هزار تومان در ماه گذشته امروز به 365 هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت در انواع دیگر کاغذ نیز مشاهده شده است،‌ کاغذ تحریر اندونزی‌، کاغذ گلاسه براق،‌ مقوای پشت طوسی و مقوای ایندربرد و.. نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

این کاهش قیمت در حالی است که در سال‌های گذشته در همین بازه زمانی به دلیل رونق تولید دفاتر مشق کاغذ و مقوا با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه می‌شدند،‌ اما امسال بنا به گفته تولیدکنندکان نوشت‌افزار،‌ به دلیل مشخص نبودن وضعیت آغاز بکار مدارس و نبود بازاری مطمئن برای دفاتر مشق در شرایط شیوع دوباره ویروس کرونا  بسیاری از تولیدکنندگان اقدامی برای تولید نکرده‌اند. در نتیجه کاهش تقاضا قیمت‌ها نیز کاهش یافته است.

در چند ماه گذشته بارها در تحلیل‌های کارشناسان بازار کاغذ گفته شده است که بازار کاغذ در آرامش قبل از طوفان به سر می‌‌برد چرا که مدت‌هاست ارزی برای واردات کاغذ اختصاص پیدا نکرده و این یعنی در آینده‌ای نزدیک که تقاضا افزایش یابد به دلیل کمبود کالا با افزایش قیمت بسیار مواجه خواهیم شد، باید دید که تحلیل کارشناسان از وضعیت بازار کاغذ چه اندازه جدی است؟