۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران؛

هیچ واحد صنعتی در تهران به خاطر کرونا تعطیل نشد

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبر: 458111
هیچ واحد صنعتی در تهران به خاطر کرونا تعطیل نشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: از اردیبهشت تاکنون، هیچ واحد صنعتی به خاطر شیوع کرونا در این استان تعطیل نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ «حشمت اله عسگری» روز جمعه افزود: تا اردیبهشت امسال به علت شیوع کرونا، رکود در فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی داشتیم، اما پس از آن تمامی آنها فعالیت خود را از سرگرفته اند.

وی یادآورشد: تا اردیبهشت امسال به علت رکود واحدهای صنعتی و تولیدی، ۱۶۰ هزار نفر بیکار شده‌بودند.

عسگری اظهارداشت: پس از اردیبهشت ماه، به علت فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ نیروی بیکار جدیدی به آمار موجود اضافه نشده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طی هفته گذشته برای حمایت از تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعدیل نیروها، یک هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به آنها تزریق شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اگر واحدی غیر فعال یا راکد است به علت مسائلی مانند مشکلات زیست محیطی، بدهی بانکی یا نبود مجوزهای لازم است.

به گفته مسئولان استان تهران به علت شیوع ویروس کرونا تا اردیبهشت امسال، ۱۶۰ هزار نفر از نزدیک  یک و نیم میلیون متقاضی بیمه بیکاری در کشور، مربوط به این استان بوده‌است.

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر روز ۱۶ مرداد ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده‌است.