۰ نفر

نایب رئیس اتاق اصناف خبر داد؛

الزام دوباره واحدهای صنفی به نصب برچسب قیمت

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱
کد خبر: 458072
الزام دوباره واحدهای صنفی به نصب برچسب قیمت

نایب رئیس اتاق اصناف گفت: بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی همه واحد‌های صنفی ملزم به نصب نرخنامه‌ها در پیش روی مردم هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس اتاق اصناف در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه علت تاکید دوباره اصناف به زدن برچسب روی اجناس اختلاف قیمت‌ها است گفت: اصناف پیش از این هم به نصب برچسب قیمت بر روی کالا‌ها ملزم بودند.

در این زمینه بخوانید

کالای بدون برچسب قیمت نخرید

او گفت: بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی همه واحد‌های صنفی ملزم به نصب نرخنامه‌ها در پیش روی مردم هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف افزود: همچنین طبق ماده ۶۳ نظام صنفی هر کالای وارداتی یا تولیدی باید قیمت گذاری شود و قیمت‌های پیشنهادی پس از بررسی در اتاق اصناف و کمیسیون نظارت وزارت صمت، لازم الاجرا خواهند شد.

ابراهیمی نیا ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف، به همراه گروهی متشکل از بازرسان سازمان تعزیرات، وزات صمت و پلیس اقتصادی دائم در حال رصد بازار و قیمت‌ها هستند.

سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ارتباط اینترنتی با دعوت از مردم به پیوستن به پویش" بدون قیمت نخریم"، از مردم خواست کالای بدون قیمت نخرند.

مجید ارغنده‌پور تا کید کرد: نصب برچسب قیمت روی کالا مانع از گرانفروشی می‌شود.

او با بیان اینکه نوع تخلفات افراد در این زمینه بسته به شرایط کشور متغیر است، گفت: نخستین گروه تخلف بیشتر شامل موارد گرانفروشی و در مرحله دوم به درج نکردن قیمت مربوط می‌شود.

در ادامه یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات تلفنی اعلام کرد: در بحث پرونده‌های صنفی بین یک دوم تا دو سوم پرونده‌های ارجاع شده مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها است.

او گفت: در سازمان تعزیرات همیشه بر شفاف سازی قیمت کالا‌ها تاکید شده است تا تخلف‌ها محرز شود.

رایگانی در ادامه خبر خوشی برای مردم اعلام کرد: