۰ نفر

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت:

اولویت ارائه ارز دولتی با ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲
کد خبر: 457834
اولویت ارائه ارز دولتی با ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن شد

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک مرکزی اولویت ارائه ارز دولتی را به ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن قرار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا کلامی عصر امروز در جلسه با صنعتگران، تجار و بازرگانان استان گلستان اظهارداشت: مخالف خام‌فروشی محصولات هستیم و وقتی می‌توانیم ماده اولیه‌ای را در داخل تبدیل کنیم باید این اتفاق بیفتد.

وی گفت: صادرات محصولات به صورت خام یکی از چالش‌های ماست که باید جلوی آن را بگیریم زیرا توان فرآوری مواد مختلف را داریم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: آماده حمایت از کالاهای تولید داخل را داریم و اگر واحد تولیدی در کشور توان تامین کالایی را داشته باشد ضمن استقبال از آن واحد، نخستین اقدامی که می‌کنیم ممنوع کردن واردات کالای مشابه آن است.

کلامی افزود: البته حتما باید حقوق مصرف‌کنندگان نیز در نظر گرفته شود و شرکت‌های مذکور باید تعهدات لازم را برای تامین نیاز بازار بدهند.

وی گفت: به رغم مشکلات صادراتی که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به دلیل شیوع کرونا داشتیم خوشبختانه اکنون صادرات ما در حال رشد است و منابع صادراتی نیز به کشور بازگردانده می‌شود.

کلامی اظهارداشت: بانک مرکزی اولویت ارائه ارز دولتی را به ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن قرار داده تا مرغداران بدون دغدغه اقدام به جوجه‌ریزی و تامین پروتئین کشور کنند.