۰ نفر

بیش از 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در صنعت قهوه

مولتی‌‌کافه تنها تولیدکننده قهوه در کشور

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
کد خبر: 457225
مولتی‌‌کافه تنها تولیدکننده قهوه در کشور

قهوه یکی از نوشیدنی‌های مهم و محبوب در سراسر دنیاست و طی سال‌های گذشته مصرف آن در کشورمان با رشد قابل‌توجهی مواجه شده است. اما شاید کمتر کسی بداند که ایران یکی از تولیدکنندگان قهوه است و محصولات شرکت مولتی‌کافه - تنها تولیدکننده قهوه فوری از دانه سبز قهوه در کشور- صادر نیز می‌شود. این مجموعه با بیش از 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه فعالیت خود را آغاز کرده و امروز توانسته ظرفیت اسمی خود را به 10 هزار و 500 تن تولید انواع محصولات بر پایه قهوه و شکلات برساند که همین امر باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 250 نیروی کار در دفتر تهران و کارخانه مشهد این مجموعه شده است.

photo_2020-08-03_15-53-45

سیدرضا حسینی مدیرعامل مجموعه مولتی‌کافه با اشاره به بیش از 10 سال فعالیت این شرکت در صنعت قهوه گفت: «بیش از یک دهه است که به‌عنوان تنها تولیدکننده قهوه در ایران تمامی مراحل تولید را در کارخانه مولتی‌کافه در شهر مشهد انجام ‌می‌دهیم. در طول این مسیر همواره سعی کرده‌ایم دانش متخصصان خود را به‌روز نگه داریم و به بانک جامع تولید قهوه فوری در ایران تبدیل شویم. ما با در نظر گرفتن کیفیت استاندارد و ذائقه مصرف‌کننده، سبد محصولی خود را تعریف کرده‌ایم و پس از سال‌ها تلاش و تحقیق در این صنعت توانسته‌ایم سهم قابل توجهی از بازار قهوه در ایران را به خود اختصاص دهیم. امروز بخش عمده نیاز بازار قهوه فله ایران توسط مولتی‌کافه تأمین می‌شود و با توجه به کیفیت بالای محصولاتمان خوشبختانه توانسته‌ایم تأمین‌کننده قهوه بسیاری از تولیدکنندگان بنام محصولات صنایع غذایی در داخل کشور باشیم و کمکی باشیم برای چرخه تولید در داخل کشور.»

photo_2020-08-03_16-20-50

مولتی‌کافه برخلاف دیگر بازیگران صنعت قهوه در کشور از روز نخست، خط تولید خود را به گونه‌ای طراحی کرد که تمامی فرایند تولید قهوه از بوجاری و برشته‌سازی گرفته تا آسیاب، عصاره‌گیری، تولید پودر و گرانول‌سازی و در نهایت بسته‌بندی را در داخل مجموعه خود انجام دهد و با داشتن خط تولید و ماشین‌آلات پیشرفته، به تنها تولید‌کننده قهوه فوری در ایران تبدیل شود. این در حالی است که اکثر بازیگران این صنعت در ایران، تنها مرحله بسته‌بندی را در داخل کشور انجام می‌دهند و قهوه‌ای که تمامی مراحل فرآوری روی آن صورت گرفته است را وارد می‌کنند.

به گفته حسینی به‌روزرسانی مدام آزمایشگاه‌های مولتی‌کافه بر اساس استانداردهای روز دنیا و بهره‌گیری از دانش روز، تا جایی پیش رفت که امروز این آزمایشگاه، آمادگی تبدیل شدن به آزمایشگاه مرجع موادغذایی در صنعت قهوه و محصولات وابسته به آن را دارد. همچنین مولتی کافه با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد اولین آزمایشگاه پیشرفته ارزیابی حسی و شناختی مواد غذایی را راه‌اندازی کرده که در آن آزمون‌‌های مربوط به طعم، بافت، رنگ و سایر ویژگی‌های محصولات غذایی صورت می‌گیرد.

photo_2020-08-03_15-53-29

دکتر امیر مهدی مرادی، دبیر انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تولید و کارآفرینی در شرایط اقتصادی موجود گفت: «مجموعه مولتی‌کافه را می‌توان به‌عنوان یک الگو برای صنایع مختلف استان و در سطح ملی مطرح کرد؛ چرا که این مجموعه با ارتقای مستمر خود و پایبندی به بهره‌گیری از تخصص روز دنیا و انتقال آن به نیروی داخل، نه تنها در چرخه اقتصادی کشور نقش داشته بلکه در صنعتی که در کشورمان کمتر شناخته شده است، به جایگاه قابل توجهی رسیده است. امروز افتخار می‌کنیم که قهوه فوری تولید داخل به بیش از 15 کشور دنیا مانند لهستان، یونان، ترکیه، لبنان، امارات، روسیه، ارمنستان و... توسط این مجموعه صادر می‌شود.»

مولتی‌کافه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ سرمایه گذاری پارت سازان است. شرکت سرمایه‌گذاری پارت سازان در صنایع مختلفی چون خودرو، انرژی‌های نو، ساخت و ساز و... فعالیت دارد که در بخش مواد غذایی با سرمایه‌گذاری در حوزه قهوه به جایگاه قابل توجهی از بابت تولید و صادرات این محصول دست یافته است. این مجموعه ، محصولات متنوعی مانند دانه‌ی برشته شده، پودر قهوه، انوع قهوه فوری ،کافی‌میکس، شکلات داغ و... را تولید می‌کند.