۰ نفر

سازمان غذا و دارو هشدا داد؛

برخورد شدید با گرانفروشی ماسک

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲
کد خبر: 454689
برخورد شدید با گرانفروشی ماسک

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نقش اتحادیه اصناف بر توزیع ماسک در داروخانه ها، گفت: این معاونت با داروخانه‌هایی که ماسک را با قیمت بالاتر از قیمت مصوب عرضه کنند، برخورد قانونی می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیانوش جهانپور، درباره میزان توزیع ماسک در داروخانه‌ها، گفت: توزیع ماسک در داروخانه‌ها برعهده سازمان غذا و دارو نیست و اساساً این سازمان، تولید کننده و توزیع کننده ماسک نیست.

وی افزود: صرفاً قیمت گذاری درخصوص ماسک‌ها، آن هم ماسک‌های جراحی پزشکی برعهده سازمان غذا و دارو است.

 در این زمینه بخوانید:

پارچه ماسک در بازار آزاد ۱۰ برابر نرخ تعیین شده است

جهانپور گفت: از ابتدا قیمت ماسک‌ها اعلان عمومی شد و البته وزارت صمت و بسیج اتحادیه اصناف هم عهده دار نظارت و توزیع و تأمین ماسک در جامعه هستند و قیمت مناسب را باید در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: داروخانه‌ها موظف هستند که ماسک را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورتیکه تخلفی دیده شود همکاران در معاونت غذا و دارو سراسر کشور با این موضوع برخورد می‌کنند و یا اگر گزارش مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در خصوص قیمت بالای ماسک مطرح شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جهانپور گفت: داروخانه‌ها جوازی برای اینکه ماسک را گران‌تر بفروشند، ندارند و این موضوع در صورت مشاهده به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل می‌شود تا ماسک با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بگیرد.

گزارش‌های میدانی حاکی است که در اغلب داروخانه‌ها ماسک یا موجود نیست یا با قیمتی بیش از قیمت‌های مصوب به صورت محدود عرضه می‌شود.