۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم؛

پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی توسط مجلس تا حصول نتیجه نهایی/ ثبات قریب‌الوقوع در بازار ارز

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبر: 454667
پیگیری بازگشت ارزهای صادراتی توسط مجلس تا حصول نتیجه نهایی/ ثبات قریب‌الوقوع در بازار ارز

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم با اشاره به عزم جدی مجلس برای مهار نوسانات ارزی و گسترش ثبات در بازارهای اقتصادی خطاب به همه کسانی به دنبال خرید ارز یا سرمایه گذاری در این بازار هستند، می گوید که با توجه به شرایط اقتصادی کشور بهتر است یک مقدار دست به عصا به این بازار نزدیک شوند، چرا که نشانه هایی که در فضای کسب و کار و اقتصاد کشور بروز می کند خبر از بازگشت ثبات و واقعی شدن قیمت ارز می‌دهد.

اقتصادآنلاین - مهدی بیک؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به راهبردی که نمایندگان برای بازگشت ثبات در بازار ارز و پایان نوسانات دنبال می کنند، گفت: با توجه به جلسات متعدد و محتوای مباحثی که این روزها در سطح نظام تصمیم سازی شاهد آن هستم و عزم و اراده ای که در رییس ، هیات رییسه و کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم وجود دارد باید بگویم که مجلس موضوع ارز را تا زمانی که موضوع ارز در کشورمان به یک وضعیت باثبات و معقول برسد، رها نخواهد کرد. چرا که مجلس معتقد است نوسانات از هر شکل آن، امنیت سرمایه گذاری های مولد در کشور را با آسیب روبه رو می کند. برای رسیدن به این هدف، مجلس از همه ابزارهایش استفاده خواهد کرد تا مجموعه تیم دست اندر کار دولت را هم به این جهت وادارد که همراهی و کمک کنند تا از این وضعیت عدم ثبات به یک ثبات قابل قبول برسیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوردار در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبتهایش ضمن تاکید بر پیگیری موضوع بازگشت ارزهای صادراتی گفت: درباره ارزهای صادراتی هم که به کشور بازنگشته، باید بگویم خوشبختانه با شناخت نسبت به مجموعه ها، گروه ها و تک تک افرادی که تحت عناوین مختلف در فضای صادراتی کشور حضور دارند، معتقدم که اکثر فعالان اقتصادی و تولیدی کشور با درک درست شرایط کشور تلاش می کنند تا به سهم خود و به اندازه توانایی خود، باری از روی مشکلات مردم و کشور بردارند، اما در این میان برخی افراد و جریانات هم هستند که به جای توجه به وضعیت کشور به فکر زراندوزی و سوءاستفاده از اوضاع اقتصادی هستند که مطمئن باشید مجلس با استفاده از وظایف نظارتی اش این افراد را شناسایی و به افکار عمومی معرفی خواهد کرد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این پرسش که این افراد و جریانات که حاضر به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات نیستند چه کسانی هستند گفت: این افراد که تعداد آنها بیش از 100نفر است باید بدانند که در این شرایط توجه به منافع فردی و سوءاستفاده از منافع عمومی معنا ندارد، در واقع حجم بالای ارزهای بازنگشته در اختیار تعداد مشخصی از افراد و جریانات است که از فضای خاص اقتصادی سوءاستفاده کردند. این افراد رها نخواهند شد تا اینکه ظرفیت های ارزی کشور بازگردد و در مسیر منافع ملی به کار گرفته شود. ضمن اینکه نهادهای نظارتی و قضایی هم با هر گونه سفته‌بازی در این بازار برخورد خواهند کرد.