۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پلمپ در انتظار واحد‌های صنفی متخلف/ تاکید بر ممنوعیت فعالیت تالارها

۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 452925
پلمپ در انتظار واحد‌های صنفی متخلف/ تاکید بر ممنوعیت فعالیت تالارها

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به محدودیت‌های جدید اعمال شده برای برخی اصناف در پی تشدید شیوع کرونا تاکید کرد: مشاغلی که فعالیت آن‌ها برای یک هفته ممنوع شده، اگر تخلف کنند پلمپ خواهند شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ قاسم نوده فرهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین به تشدید شیوع ویروس کرونا در تهران و سایر شهر‌ها اشاره کرد و افزود: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا، برخی از واحد‌های صنفی به مدت یک هفته ملزم به تعطیل کردن کسب‌و‌کار خود شدند که اگر رعایت نکنند به طور حتم با آن‌ها برخورد و واحدشان پلمپ خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این وضعیت با تصمیم بر بازگشایی مشاغل پیش‌بینی نشده بود؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود نمی‌توانستیم کسب‌و‌کارها را بیش از آن تعطیل کنیم ضمن اینکه مشاغل طلایی‌ترین روز‌های کار یعنی شب عید را هم از دست دادند، اما باتوجه به همه‌گیری این بیماری و عدم اطلاع از آینده آن مردم باید با نحوه زندگی در این دوران آشنا شوند، اما متاسفانه با بازگشایی مشاغل این بیماری در بین برخی از مردم مورد غفلت قرار گرفت و باعث شد زود‌تر از زمان پیش‌بینی شده شاهد شروع موج دوم این ویروس در کشور باشیم.

فرهانی خاطرنشان کرد: درحالی‌که ما تاکید بر عدم فعالیت تالار‌ها و برگزاری جشن و عزا در منازل کرده بودیم، متاسفانه شاهد هستیم که تعداد بسیاری از مردم در موج دوم به دلیل بی‌احتیاطی و حضور در همین مراسم‌ها و تجمعات دچار این بیماری شده‌اند.

او با تاکید بر ادامه ممنوعیت فعالیت تالار‌ها درباره تعطیلی دیگر مشاغل پرخطر نیز اظهار کرد: در همین راستا براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت برخی از صنوف از جمله چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبای و سینما‌ها ممنوع است.

به گفته رییس اتاق اصناف تهران، ستاد ملی کرونا روز جمعه این موضوع را بررسی خواهد کرد، اما لازم است تا برای جلوگیری از تشدید این محدودیت‌ها واحد‌های صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مشاغلی هم که فعالیت آن‌ها ممنوع شده، پنهانی فعالیت نکنند که البته در این خصوص گشت‌های مشترک وزارت بهداشت و اتاق اصناف به واحد‌ها سرکشی خواهند کرد و درصورت بروز تخلف پلمپ در انتظار متخلفان خواهد بود.