۰ نفر

سازمان توسعه تجارت:

۳۱تیر آخرین فرصت رفع تعهد ارزی/ کارت بازرگانی متخلفان ابطال می‌شود

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبر: 451138
 ۳۱تیر آخرین فرصت رفع تعهد ارزی/ کارت بازرگانی متخلفان ابطال می‌شود

سازمان توسعه تجارت ایران ۳۱ تیرماه را به عنوان آخرین فرصت برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان تعیین کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهد ارزی خود اقدام کرده‌اند طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایش رفتار تجاری ، کارت‌های بازرگانی آن دسته از بازرگانانی که تا تاریخ ۳۱ تیرماه برای رفع تعهد ارزی خود اقدام نکنند ابطال شده و رفع یا ابطال این تعلیق تنها در صورت تایید بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

در همین زمینه بخوانید

عدم بازگشت ارز در پی فاصله نرخ نیما و آزاد

برخورد با صادرکنندگان متخلف از امروز آغاز می‌شود

بنابر این اطلاعیه تمامی صادرکنندگان مکلف هستند تا پایان تیرماه مطابق با برنامه زمانی و به روش‌های مذکور در دستورالعمل بانک مرکزی نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کنند و در غیر این صورت اقدامات تکمیلی در مورد آنها صورت خواهد گرفت.

پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام شده بود که دارندگان کارت بازرگانی (حقیقی و حقوقی) که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدامی نکرده‌اند، در خصوص تعلیق کارت بازرگانی آنها اقدام خواهد شد و کارت بازرگانی واحدهای غیرتولیدی از هفتم تیر و واحدهای تولیدی از ۳۱ تیر تعلیق می‌شود.

کارگروه پایش رفتار تجاری براساس تبصره بند ۶ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در خصوص تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی اقدام می‌کند.