۰ نفر

این ۱۶ وسیله را بهتر است دست دوم بخرید

۶ تیر ۱۳۹۹، ۳:۱۶
کد خبر: 448597
این ۱۶ وسیله را بهتر است دست دوم بخرید

دست دوم‌ها گاهی از مارک‌های جدید بهتر عمل می‌کنند و ما می‌توانیم بیشتر پس‌انداز کنیم.

وقتی قدیمی‌ها بهتر از جدیدها هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برخی کالاهای قدیمی بهتر از برندهای جدید هستند. بنابراین خیال نکنید هر مارک و محصول جدیدی از قبلی‌ها کاربرد بهتری دارند. اگر کارتان با یک کالای دست دوم راه میفتد از آن غافل نشوید. زیرا هزینه‌ی کمتری نسبت به خرید یک کالای نو با همان کارایی دارد. در ادامه به بررسی مواردی که بهتر است دست دوم تهیه کنید، می‌پردازد و درباره‌ی چرایی آن‌ها توضیح می‌دهد.

۱. وسایل ورزشی

تردمیل، ال‌اپلتیکال، توپ و غیره را سعی کنید دست دوم تهیه کنید؛ زیرا این دسته کالاها اغلب هیچ مشکلی در طولانی مدت ندارند و در مقایسه با قیمت اولیه بسیار مناسب‌تر هستند.

۲.زیور آلات

زیور آلات دسته اول و نو مانند طلا و نقره، اجرت ساخت هم علاوه بر ارزش واقعی آنها بر قیمت اضافه می‌شود ولی نقره و طلاهای دست دوم بدون اجرت هستند و شما تنها هزینه‌ی مقدار گرم زیور آلات را پرداخت خواهید کرد.

۳. ابزار آلات

آچار، پیچ‌گوشتی، چکش و غیر از جمله وسایلی هستند که خرید دست دوم آنها به صرفه‌تر از نو است. فقط ممکن است کمی روغنی و سیاه باشند که به راحتی می‌توانید تمیزشان کنید.

۴. گجت‌ها

گجت به هر اختراع جدید الکترونیکی گفته می‌شود که انواع موبایل، هدفون، واچ و غیره را شامل می‌شود. در خرید دست دوم این وسایل باید از صحت سلامت آنها مطمئن شوید.

۵. قهوه‌ساز (اسپرسو ساز)

قهوه‌سازها انواع مختلفی دارند و کار با آنها زیاد سخت نیست برای امتحان تنها کافی است یک‌بار قهوه را در آنها درست کنید تا مطمئن شوید درست کار می‌کنند. قطعا از تفاوت قیمت نو و دست دوم این وسیله خوشحال می‌شوید و قهوه بیشتر می‌چسبد.

۶. ماشین و موتور

همه‌ی ما می‌دانیم که ماشین خشک یا نو هم خرج‌هایی دارد. چه بهتر اگر شما یک دست دوم آنها را بتوانید با خرج‌هایی کمتر  از قیمت اولیه نو و کاملا سالم یا با خرج تعمیرات جزئی بخرید.

۷. دوچرخه

اگر شما هم به تازگی به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند شده باشید این نکته را متوجه شدید که قیمت دوچرخه نسبت با آن چیزی که در ذهن‌مان داریم خیلی اختلاف دارد. گاهی اوقات هم قیمت یک موتور صفر است. بهتر است در این مورد هم به بازار دست دوم‌ها سری بزنید و با مقایسه، یک دوچرخه‌ی خوب با قیمت مناسب بخرید.

۸. لوازم‌های خانه

لوازم‌های خانه از جمله میز نهارخوری، میز تلویزیون و مبل در قیمت‌های اولیه شاید بالا باشند ولی مطمئن باشید در قیمت‌های ثانویه که شامل دست دوم‌ها می‌شوند مناسب‌تر هستند.

۹. آلات موسیقی

آلات موسیقی مخاطبان خاص خود را دارند و مانند هر وسیله‌ی دیگری دست دوم آن ارزان‌تر است. قبل خرید در چند سایت معتبر برای شناسایی سطح کیفی و قیمت حدودی تحقیق کنید.

۱۰. کتاب

کتاب‌ها از کالاهایی هستند که اگر حل تمرینی در آنها وجود نداشته باشد سالیان سال مورد استفاده‌ی دوباره با هزینه‌ی کمتر هستند.

۱۱. گوشی‌ها هوشمند

گوشی‌های هوشمند را باید بشناسید (کارشناسی) و دست دوم بخرید. لطفا قبل از خرید این مورد به خوبی تحقیق و مطالعه کرده سپس با یک کارشناس درباره‌‎ی سلامت کالا و قیمت مناسب مشورت کنید.

۱۲. لباس‌شویی و یخچال 

گاهی قیمت یک لباس‌شویی دست دوم چنان با قیمت اولیه تفاوت دارد  که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید در آینده بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. کالاهایی دیگر مانند یخچال، ماشین ظرف‌شویی، ماکروویو و تستر هم به همین صورت هستند.

۱۳. ماشین چمن‌زنی

ماشین چمن‌زنی در دسته‌ی کالاهایی قرار دارد که زیاد مورد استفاده همگان نیستند ولی به علت فناوری به کار گرفته شده، قیمت نسبتا بالایی دارند. قیمت ثانویه قطع به یقین مناسب‌تر است.

۱۴. اسباب بازی

اسباب‌بازی‌های دست دوم مناسب کودکان بالای ۴ سال است. زیرا کودکان زیر این سن اغلب وسایل را در دهان خود می‌کنند.

۱۵. اکسسوری‌های مراسم

لوازمی مانند خوشه‌های گل، ظروف سفره‌ی عقد و غیره را برای کم کردن هزینه‌ها در اول زندگی، ارزش دیدن بازار دست دوم آنها را دارد.

۱۶. چمدان

چمدان و هر وسیله‌ای که مادام‌العمر استفاده می‌شود و نیازی به گارنتی‌های مدت محدود ندارد گزینه‌ی مناسبی برای خرید دست دومی هستند.