۰ نفر

نایب رییس اتاق ایران در پاسخ به اقتصادآنلاین:

تا دو هفته آینده نظر نهایی را در مورد ضرایب زنجیره فولاد اعلام می‌کنیم/ امیدوار به حصول یک توافق جامع‌نگر هستیم

۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 448255
تا دو هفته آینده نظر نهایی را در مورد ضرایب زنجیره فولاد اعلام می‌کنیم/ امیدوار به حصول یک توافق جامع‌نگر هستیم

نتیجه نهایی تعیین ضرایب زنجیره فولاد که به چهار تشکل بخش خصوصی سپرده شده بود بر اساس اعلام محمدرضا انصاری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تا دو هفته دیگر از سوی اتاق به وزارت صمت اعلام خواهد شد.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ نایب رییس اتاق ایران در رابطه با نتیجه تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد با اشاره به اینکه جلسات خوبی با معدنی‌ها و فولادی‌ها برگزار کرده‌ایم، گفت: تاکنون پنج جلسه که در آن همه مدیران معدنی و فولادی حضور یافته‌اند، برگزار کرده‌ایم که در طی این جلسات مدیران هر دو بخش از لحاظ فکری به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند.

 وی افزود: در طول این جلسات طرفین موارد مدنظر خود را هم عنوان کرده‌اند اما مشکل آن است که هنوز به یک اجماع برای اعلام نظر نهایی دست نیافته‌ایم و در صورت دستیابی به هر اجماعی، اتاق نتیجه جلسات را به وزارت صمت اعلام خواهد کرد.

نایب رییس اتاق ایران با تاکید بر اینکه تا دو هفته دیگر تصمیم نهایی اعلام می‌شود، تصریح کرد: از وزارتخانه مهلت خواسته‌ایم تا این اجماع تاریخی در یک فرصت کافی به دست آید، چرا که سال‌هاست بر سر موضوع قیمت گذاری زنجیره فولاد نظر واحدی وجود نداشته و اگر بتوانیم تا دو هفته آینده به نظر واحدی از کل زنجیره از معدن تا محصول نهایی برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به آرای نزدیکتر قرار بر این است که تا دو هفته آینده جلسات بیشتری هم در پیش داشته باشیم.

انصاری با بیان اینکه توازن زنجیره فولاد از معدن تا کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و حتی شمش فولادی به یکدیگر وابسته است، توضیح داد: اگر قرار است کشور از 30 میلیون تن تولید فعلی فولاد، به 55 میلیون تن هدف 1404 دست یابد لازم است که زنجیره متوازن باشد و همه بخش‌های مختلف زنجیره برای سرمایه گذاری جذاب باشند، قرار نیست در این میان به منظور تقویت یک بخش، دیگر بخش‌ها را تضعیف کنیم.

نایب رییس اتاق ایران با اشاره به اینکه از مدیران گل گهر و چادرملو تا فولاد خوزستان و مبارکه و ... در این جلسات حضور یافته‌اند، ادامه داد: ما امیدواریم به نتیجه‌ای برسیم که توازن در زنجیره ایجاد شود و در این راستا از وزارت صمت هم زمان بیشتری طلب کرده‌ایم تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

انصاری در پایان درباره اینکه اگر توافقی میان طرفین حاصل نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد، عنوان کرد: اگر توافقی حاصل نشود داستان به روال پیشین ادامه خواهد یافت و اتاق بدون اعلام نظری از جانب‌گرایی به سمت هر کدام از طرفین اجتناب خواهد کرد، اما با توجه به اینکه زنجیره فولاد بخش مهمی از اقتصاد و صادرات کشور ما را تشکیل می‌دهد قرار ما این است که با برگزاری جلسات بیشتر به نظری کارشناسانه و هماهنگ‌تر دست پیدا کنیم.