۰ نفر

دادگاه‌های تجاری ایجاد می‌شود

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۹
کد خبر: 445895
دادگاه‌های تجاری ایجاد می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با قوه قضائیه رایزنی صورت گرفته تا زمینه برای راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری هرچه سریع‌تر فراهم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، غلامحسین شافعی امشب در نشست اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی اظهار داشت: بخش خصوصی در زمینه مالیات‌ها گلایه‌هایی دارد و باید این گلایه‌ها در نشست ویدئو کنفرانس هشتم تیرماه مطرح شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه باید فکری به حال بخش خصوصی و فعالان آن کرد، گفت: جایگاه فعلی در شان نمایندگان بخش خصوصی نیست و این در حالی است که سهم بخش خصوصی در اشتغال کشور حدود 60 درصد است.

شافعی بیان کرد: بخش خصوصی آماده است در زمینه تدوین استراتژی اقتصادی کشور همراه باشد و این آمادگی را به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به انتقاد از برخی تشکل‌های حاضر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت:  با وجود اینکه این تشکل‌ها عملکرد موثری ندارند اما در شورا حضور دارند و باید زمینه را برای حضور تشکل‌های مطالبه‌گر فراهم کرد.

شافعی تصریح کرد: علاوه بر این با قوه قضائیه رایزنی صورت گرفته تا زمینه برای راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری هرچه سریع‌تر فراهم شود.