۰ نفر

20درصد از حجم صادرات ایران در عرصه فناوری‌های نانو

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۲۴
کد خبر: 445557
20درصد از حجم صادرات ایران در عرصه فناوری‌های نانو

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو ، گفت: در حال حاضر به بیش از 50کشور صادرات محصولات نانویی داریم و ۲۰درصد از حجم اقتصاد نانو در عرصه اقتصاد صادرات قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: موفق شده‌ایم به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادرات محصولات نانویی داشته باشیم و ۲۰ درصد از حجم اقتصاد نانو در عرصه اقتصاد صادرات قرار گرفته است. 

وی افزود: آمار فروش این محصولات متناسب با سال سیر نزولی و صعودی دارد و ممکن است در یک سال فروش محصول به کشوری نداشته باشیم و سال بعد فروش چشم‌گیری به یک کشور داشته باشیم به طوری که فروش محصولات نانو به دلیل مسائل تحریمی و بین‌المللی کمی سخت است. 

دنیا به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت پایین است

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی اضافه کرد: دنیا به دنبال محصولات باکیفیت و قیمت پایین است که ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم. 

سرکار به انواع محصولات صادراتی نانویی اشاره کرد و گفت: طیفی وسیعی از صادرات محصولاتی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی نانو، محصولات سلامت، داروهای ضدسرطان،‌ محصولاتی در حوزه ساختمان و  منسوجات را داریم و با توجه به شیوع کرونا شرکت‌های دانش‌بنیان با تلاش و جدیت در عرصه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز فعالیت‌های بیشماری داشتند که موفق شدیم بازار خوبی در خارج از کشور در این حوزه‌ها هم بدست بیاوریم.