۰ نفر

بازگشایی تمام مرزهای اقلیم کردستان

۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبر: 443786
بازگشایی تمام مرزهای اقلیم کردستان

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: با شروع کرونا تمام مرزهای عراق مانند کردستان بسته شدند که این رویه بیش از ۳تا ۴روز طول نکشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، یوسف باپیری در خصوص ممنوعیت های وارداتی اقلیم کردستان عراق، گفت: با شروع کرونا تمام مرزهای عراق مانند کردستان بسته شدند که این رویه بیش از ۳ تا ۴ روز طول نکشید و بعد از آن مرزها بازگشایی شدند و بدین صورت تمام کالاهای صادراتی از ۳ مرز انجام شد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بیان کرد: دولت عراق همچنان دروازه های صادراتی را باز نکرده است و با تلاش زیاد عراق، اتاق بازرگانی و کنسول گری توانستیم حتی بازارچه مرزی را با دولت کردستان توافقی باز نگه داریم که میزان صادراتی که مدنظر بوده را انجام دهیم. 

باپیری ادامه داد: متاسفانه نقطه ابهامی وجود دارد و این موضوع که ممنوعیت های وارداتی برای عراق رخ داده باعث مشکلاتی شده است. این ممنوعیت هایی که داریم هر ساله رخ می دهند و مختص امسال نیست چرا که ولت عراق همچنان دولت ایران تلاش بر داخلی سازی محصولات خود دارد.

او گفت: در حال حاضر تنها برخی از ممنوعیت ها فصلی و برای برخی از اقلامی است که در خود کشور عراق وجود دارد به طور مثال در عراق هم اکنون فصل برداشت میوه جات، کاهو، هندوانه و ... است. 

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تشریح کرد: مرزهای ایران عراق که حدود ۱۲ مرز مانند پرویز خان، تمرچین و پاشماق است کاملا فعال هستند و تنها برای برخی از کالاها تعرفه بالاتری در نظر گرفته شده است.

باپیری با بیان اینکه در تلاش هستیم میزان صادراتمان را افزایش دهیم، گفت: امسال به هدفی که ۱۱ میلیارد دلار صادرات نفتی است خواهیم رسید. بدین منظور تجار نگران موضوعات صادراتی نباشند.