۰ نفر

فعالیت تمام صنوف بعد از تعطیلات عیدفطر مجاز است

۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 441366
فعالیت تمام صنوف بعد از تعطیلات عیدفطر مجاز است

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: از روز سه‌شنبه هفته جاری تمامی صنوف حتی اصنافی که از آن‌ها به عنوان صنوف پرخطر در دوران شیوع ویروس کرونا یاد می‌شود، اجازه فعالیت و کسب و کار خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قاسم نوده فراهانی گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور به وزیر بهداشت درباره بازگشایی کلیه صنوف، امروز مقرر شد تا کلیه اصناف پس از تعطیلات عیدسعیدفطر فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: این موضوع شامل تمام صنوف می‌شود و استثنایی وجود ندارد و حتی صنوفی که از آن‌ها به عنوان صنوف پرخطر یاد می‌شد، با دستورالعمل جدید اجازه بازگشایی و فعالیت از سه‌شنبه هفته جاری را دارند.

قاسم نوده فراهانی با تأکید بر اینکه اصناف باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، گفت: رستوران‌ها، طباخی‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، تریا، فست‌فودها، گرمابه، سونا و ماساژ از جمله صنوف پرخطری بوده‌اند که پس از تعطیلات عیدفطر امکان بازگشایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

وی اظهار داشت: تمام واحد‌های صنفی باید نسبت به ثبت‌نام به سامانه salamat.gov.ir اقدام و کد مجوز بهداشت را دریافت و در واحد صنفی خود نصب نمایند.

نوده فراهانی اظهار داشت: البته در جلسه روز سه‌شنبه در خصوص پروتکل‌های بهداشتی این صنوف، تصمیم‌گیری نهایی انجام و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت برخی صنوف از جمله رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی‌ها، سونا، ماساژ، قهوه‌خانه‌ها به علت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ممنوع اعلام شده بود که براساس اعلام جدید ستادملی کرونا این اصناف از روز سه‌شنبه هفته جاری یعنی پس از تعطیلات عیدفطر اجازه آغاز به کار خواهند داشت.