۰ نفر

ملزومات بهداشتی نوزادان چند؟

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 440703
ملزومات بهداشتی نوزادان چند؟

لوازم بهداشتی جزو مهم ترین اقلام ملزوم برای هر کودکی است که هزینه و خرید آن می تواند حتی در برخی اقلام برای کودک دوم نیز به کار شما بیاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، باتوجه به اهمیت بالای درجه حرارت بدن در تمام سنین، به ویژه نوزادی استفاده از انواع تب سنج امروزه بسیار شایع شده است، چرا که درجه حرارت بدن از جمله علایم حیاتی است و هرگونه تغییر در میزان درجه  حرارت نشان دهنده بروز بیماری است. همان طور که می دانید میزان حرارت بدن در صورت بروز بیماری‌های خاصی ممکن است بالا برود. این میزان تغییر می یابد و بسته به شدت و ضعف بیماری، درجه حرارت هم بالا و پایین می شود.

انواع تب سنج های موجود در بازار شامل سه نوع تب سنج دیجیتالی، الکلی و جیوه ای است که قیمت آن در بازار از ۳۵ هزار تا دومیلیون تومان با توجه به کارایی، دقت و برند آن متغیر است.

نکاتی برای خرید پوشک

خرید پوشک نوزاد یکی از قسمت های مهم و پررنگ در تمام دوران رشد اوست. انتخاب یک برند مناسب با قیمتی معقول که بتواند نیاز دوران کودکی را تامین کند از مهم ترین مواردی است که باید بدان توجه و حتی تحقیق های گسترده درباره رسیدن به نتیجه مطلوب انجام شود.به همان اندازه ای که تغذیه کودک حائز اهمیت است ، تهیه پوشک مناسب کودک نیز نکته مهمی است که توجه کافی به آن می تواند کودک را از انواع بیماری های عفونی، کلیوی، تناسلی و...دور نگه دارد.تنها توجه به رفتار کودک در هنگام استفاده از پوشک می تواند بخش زیادی از اطلاعات را به شما بدهد. حساسیت زا نبودن، نرمی و جذب بالا از معیارهای انتخاب پوشک مناسب نوزادان است. قیمت انواع پوشک در بازار با توجه به بازار متنوع این کالا، بسته به جنس‌، برند، تعداد و سایز آن از ۳۰ هزار تومان تا ۴۰۰هزارتومان متغیر است.

نکاتی برای خرید ناخن‌گیر

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن نوزاد در هنگام خواب اوست. البته بعد از حمام کردن نوزاد که ناخن ها نرم تر می شوند نیز زمان مناسبی برای این کار است.

کوتاه کردن ناخن نوزاد باید در محیطی که نور کافی دارد انجام شود. برای این کار از قیچی یا ناخن گیر مخصوص نوزادان استفاده کنید.

قیچی یا ناخن گیر را کمی دورتر از محل جدا شدن ناخن از گوشت قرار دهید تا از زخمی کردن نوک انگشت نوزاد جلوگیری شود و هنگام کوتاه کردن ناخن ها، دست نوزاد را محکم نگه دارید. قیمت انواع ناخن گیر کودک در بازار باتوجه به برند، تکی یا ست بودن از حدود قیمتی۱۳ تا ۱۵۰هزارتومان متغیر است.

نکاتی برای خرید دندان گیر

بنا به گفته برخی از پزشکان خرید انواع دندان گیر برای نوزاد ضرورتی ندارد اما این وسیله کاربردی به طرز واقعی به تسکین نوزاد کمک می‌کند. قطعا تماشای هر نوزادی در حالت خارش و درد کلافه کننده است. دراین حالت کودک نمی‌داند که چه اتفاقی دارد می‌افتد، فقط می‌داند حالش خوب نیست. خرید یک دندان گیر خوب هم او را نجات خواهد داد و هم برای شما آرامشی موقتی را به ارمغان می‌آورد.

قیمت انواع دندان گیر در بازار از ده تا ۱۰۵هزارتومان بنا به نوع برند‌، جنس و کیفیت آن متغیر است.