۰ نفر

۱۰۰ واگن موز از ترکیه وارد کشور شد

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
کد خبر: 427520
۱۰۰ واگن موز از ترکیه وارد کشور شد

سخنگوی گمرک اعلام کرد: در حال حاضر تنها راه تجارت با ترکیه، از طریق مرز رازی و با هماهنگی راه آهن ایران صرفاً از طریق ریلی صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل  از مهر، سیدروح الله لطیفی گفت: به دلیل تصمیمات آنکارا برای کنترل و مقابله با شیوع کرونا، چند روزی است که راه تجارت با ترکیه در رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت کالا بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ریلی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از ۲۶ اسفند تاکنون، نزدیک به ۵۰۰ واگن کالای تجاری از طریق گمرک رازی بین دو کشور رد و بدل شده که از این میزان نزدیک به ۱۹۰ واگن کالای صادراتی از ایران به ترکیه و حدود ۳۱۰ واگن کالا نیز واردات از ترکیه به ایران را شاهد بودیم.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: کالای صادراتی کشورمان به ترکیه را پلی اتیلن، کود اوره، روغن صنعتی، دوده صنعتی، سنگ گرانیت، ذغال سنگ، شمش روی، پارافین واکس، وازلین، نمک صنعتی، کود و سیمان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص نوع کالاهای وارداتی از ترکیه که از طریق گمرک رازی در روزهای اخیر و با حمل ریلی وارد کشور شده، اظهار داشت: کالاهای وارداتی از طریق گمرک رازی را خاک روی، الیاف، موز، کاغذ، ایزو سیانات، خمیر چوب، ورق فولادی و مرکب چاپ را شامل می‌شد.

لطیفی افزود: موز، ۱۰۰ واگن از واردات کشور از ترکیه را به خود اختصاص داده و ۲۶ واگن نیز کاغذ بوده است.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: از ده کامیون اقلام بهداشتی که از کشورهای دیگر و از مسیر ترکیه باید وارد کشور می‌شد، فردا دو کامیون با ورود از بازارچه مرزی ساری‌سو وارد کشور می‌شود. در ضمن کامیون‌های ترکیه و ایران از طریق مرز بازرگان به سمت کشورهای خود مجاز به تردد هستند.