۰ نفر

سخنگوى اتحادیه لوازم خانگى در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

افت ٧٠درصدى تقاضای لوازم خانگی در پى شیوع کرونا/ رشد تولید لوازم خانگى در سال٩٨

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
کد خبر: 427042
افت ٧٠درصدى تقاضای لوازم خانگی در پى شیوع کرونا/ رشد تولید لوازم خانگى در سال٩٨

سخنگوى انجمن لوازم خانگى به وضعیت خوب تولید در سال٩٨ اشاره کرد و گفت: تولید محصولات لوازم خانگى ما علاوه بر اینکه مى‌تواند نیاز داخل را پاسخگو باشد، ظرفیت صادرات به کشورهاى خاورمیانه را هم دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ حمیدرضا غزنوى در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت تولید و بازار لوازم خانگى در سال ٩٨ توضیح داد: خوشبختانه به رغم اینکه برندهاى خارجى ما را در حساس‌ترین شرایط تنها گذاشتند اما در این سال تولید داخل در وضعیت خوبى قرار داشت به طوریکه در این مدت برندهاى داخلى توانستند آرام آرام جاى برندهاى خارجى را پر کنند.

غزنوى افزود: در همین راستا، یکى از برندهاى داخلى در دو ماه پایانى سال توانست به رشد ٢٠٠درصدى تولید برسد اما متاسفانه بیمارى کرونا در روزهاى آخر سال ٩٨ همه بازارها از جمله بازار لوازم خانگى را دچار اختلال کرد.

افت ٧٠درصدى تقاضا در پى شیوع کرونا

او با اشاره به تاثیر بیمارى کرونا بر این بازار اظهار کرد: متاسفانه در پى شیوع این بیمارى تقاضا براى محصولات لوازم خانگى حدود ٧٠درصد افت کرد اما امیدواریم شرکت‌ها هرچه سریع تر فروش آنلاین خود را راه اندازى کنند چراکه اگر شکاف فروش به تولید برسد به لحاظ اقتصادى با مشکل جدى مواجه خواهیم شد.

سخنگوى انجمن لوازم خانگى درباره قیمت محصولات در سال٩٨ نیز بیان کرد: قیمت‌ها در این سال نوسان داشت اما به طور کل برخى برندها در پى بیمارى کرونا قیمت محصولات خود را تا حدى افزایش دادند و برخی دیگر تغییر قیمتی نداشتند.

غزنوى به افزایش قاچاق لوازم خانگى در این سال نیز اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه اقدامات خوبى براى مقابله با قاچاق از سوى ستاد مبارزه با قاچاق کشور انجام شد اما این معضل در سال ٩٨ غوغا کرد.

او افزود: اقدامات انجام شده براى مقابله با قاچاق کافى نیست و در این زمینه دو اقدام جدى باید انجام داد؛ اولا ضرورت دارد تا در محل‌هاى ورودى قاچاق برخورد نظامى جدى صورت گیرد و دوما برنامه منسجمى براى افزایش تولید داخل در نظر داشت چراکه درصورت جمع شدن کالاى قاچاق، با کمبود محصولات لوازم خانگى خالى مواجه نشویم.

این فعال بازار لوازم خانگى تصریح کرد: تولید ما به حدى است که مى‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخل، حداقل به کشورهاى خاورمیانه و اطراف به جز ترکیه هم صادر شود.

غزنوى در پایان درباره وضعیت بازار لوازم خانگى در سال٩٩ پیش‌بینى کرد: اگر بیمارى کرونا نبود ما انتظار تولید و بازار خوبى داشتیم اما این بیمارى آینده بازار را با ابهام روبه رو کرده است؛ اما به رغم تمام مشکلات به نظر نمى‌رسد در سال جدید مشکل چندانى در صنعت لوازم خانگى کشور داشته باشیم.