۰ نفر

۶۴تن ماسک و لباس محافظ پزشکی از چین وارد شد

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
کد خبر: 426425
۶۴تن ماسک و لباس محافظ پزشکی از چین وارد شد

مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود دومین و سومین محموله ماسک و لباس محافظ پزشکی از چین خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد قبله»، مدیرکل امور خدمات بازرگانی این وزارتخانه گفت: امروز ۲ هواپیما از مقصد چین حامل ماسک و لباس پزشکی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

وی ادامه داد: این ۲ محموله شامل ۶۴ تن بار، معادل ۲ میلیون عدد ماسک n۹۵ و ۵ میلیون ماسک ۳ لایه و ۲۰۰ هزار عدد لباس پزشکی است.

این مقام مسوول با بین اینکه امشب نیز محموله دیگری وارد کشور می شود، افزود: اقلام خریداری شده،‌ یک روز در میان، وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: این محموله برای توزیع، تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

قبله یادآور شد که برای واردات تب سنج نیز در حال هماهنگی هستیم.

در پی بحران‌کرونا ویروس در نقاط مختلف جهان، این ویروس در ایران رسماً در ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تایید شد. هرچند پیش از این، موارد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ در ایران گزارش شده بود اما مقامات وزارت بهداشت آن‌ها را رد کردند تا اینکه روز چهارشنبه ۱۴ اسفند رئیس‌جمهوری از درگیر شدن استان های مختلف کشور با کرونا ویروس خبر داد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا روز شنبه ۲ فروردین ۹۹، ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند و این آمار در حال افزایش است.