۰ نفر

بازداشت ۲۷محتکر مواد ضدعفونی کننده در کشور

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 423242
بازداشت ۲۷محتکر مواد ضدعفونی کننده در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری ۲۷ محتکر و کشف ۶۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی، طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار محمدرضا مقیمی بر اجرای مستمر طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی تاکید و اظهار داشت: در حال حاضر که ویروس کرونا، امنیت هموطنان را به خطر انداخته، تمامی دستگاه ها از جمله پلیس امنیت اقتصادی با اجرای این طرح در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع کالاهای بهداشتی در سراسر کشور، ۲۷ مرکز متخلف شناسایی و با هماهنگی مقامات قضائی پلمب شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان در این بازرسی ها، ۷۴۶ هزار و ۷۸۹ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۶۰۰ هزار و ۷۸۵ لیتر مایع ضدعفونی کننده، ۹۱ هزار و ۱۷۰ عدد انواع دستکش، ۵۴ هزار و ۸۳۴ عدد انواع ماسک کشف و در این رابطه ۲۷ متهم را دستگیر کردند که تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی عنوان کرد: تلاش می کنیم با هماهنگی های برون سازمانی و کمک دستگاه های ذیربط فرآیند تولید و توزیع را مدیریت کنیم زیرا شایسته نیست، مردم اقلام ضروری و مورد نیاز بهداشتی خود را با مبالغ گزاف و به سختی تهیه کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات اخیر (۲۴ ساعت گذشته) در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی بوده به هموطنان توصیه کرد: از توجه به مطالب غیرواقعی مطرح شده در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی می شود، پرهیز کرده و اخبار را فقط از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضائی با محتکران مقتدرانه برخورد می کنند و ما نیز از شهروندان می خواهیم هرگونه مورد مشکوکی مشاهده کردند آن را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پس از شیوع ویروس کرونا در چند هفته اخیر، برخی سودجویان دست به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله دستکش و ماسک زده اند و چنین اقدامی افزون بر کمیابی، سبب گرانی این اقلام شده است.
بر اساس آمارهای رسمی تا ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.