۰ نفر

رییس اتاق ایران و قطر در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سرگردانى کشتى‌های ایرانى در مرز کویت/ تجارت با قطر شبه ممنوع است

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبر: 421774
سرگردانى کشتى‌های ایرانى در مرز کویت/ تجارت با قطر شبه ممنوع است

رییس اتاق مشترک ایران و قطر از سرگردانى کشتى‌های حمل بار ایرانى در مرز دریایى کشور کویت خبر داد و گفت: تجارت با قطر در وضعیت شبه ممنوع قرار دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ عدنان موسى پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت تجارت با کویت و قطر در وضعیت شیوع بیمارى کرونا توضیح داد: کویت هیچ کالا و پروازى از ایران نمى‌پذیرد و فقط دو تا پرواز براى بازگشت ایرانى ها از کویت در نظر گرفتند که آن هم فعلا در حد حرف بوده است؛ ضمن اینکه براى رفتن ایرانى‌ها به این کشور حتى افراد مقیم کویت محدودیت کامل وجود ندارد.
او اضافه کرد: کشتى‌هاى ایرانى حتى آن‌هایی هم که کارهایى گمرکى‌شان انجام شده و تعدادشان هم کم نیست، در دریا سرگردان هستند و به هیچ وجه اجازه ورود به کشور کویت را ندارند.
موسى پور درباره وضعیت کشور قطر براى پذیرش پروازهاى ایرانى نیز بیان کرد: تا چند روز گذشته خط هوایى Qatar Airways روزانه حدود چهار پرواز از تهران قبول مى‌کرد اما الان با تغییر شرایط، پروازها را یک روز کاهش داده ضمن اینکه کسانى که قصد سفر به دوهه دارند باید ١٤ روز قرنطینه شوند.
رییس اتاق ایران و قطر اضافه کرد: قطر هم درمورد مبادلات تجارى با ایران ممنوعیت کامل اجرا کرد و تنها برخى بارهاى کانتینرى اجازه ورود به این کشور دارند، به این ترتیب مى‌توان گفت تجارت با قطر به صورت شبه ممنوع است.
موسى پور با اشاره به وضعیت نامناسب تجار خاطرنشان کرد: قرار است تا ماه آینده نشست اقتصادى دو کشور به منظور توسعه روابط تجارى، برگزار شود که امیدواریم تا آن زمان سایه کرونا هم کم اثر شود.
وى درباره مدت زمان ممنوعیت ورود کالاهاى ایرانى به قطر و کویت، گفت: فعلا زمان مشخصى براى از سرگیرى تحارت با این دو کشور اعلام نشده اما مذاکرات از طریق اتاق بازرگانى و سفارت ادامه دارد تا تجارت دو کشور متوقف نشود چرا که تجار ما از این شرایط بسیار آسیب دیده‌اند.
موسى پور درباره حجم تجارت ایران و قطر تا پایان سال اظهار کرد: پیش بینى ما این است که حجم تجارت ما با این کشور همچون سال گذشته به ٣٠٠ میلیون دلار برسد و حتى ممکن است به خاطر شرایط فعلى این رقم تا حدودى کاهش یابد.