۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

افت شدید کاسبى رستوران‌ها در پى شیوع کرونا/ ممنوعیتى براى باز بودن رستوران‌ها وجود ندارد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 421358
افت شدید کاسبى رستوران‌ها در پى شیوع کرونا/ ممنوعیتى براى باز بودن رستوران‌ها وجود ندارد

رییس اتحادیه دارندگان رستوران‌ و سلف‌سرویس از افت شدید کسب‌کار رستوران‌داران در پى شیوع بیمارى کرونا خبر داد و گفت: هیچ ممنوعیتى براى فعالیت رستوران‌ها وجود ندارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ على اصغر میرابراهیمى در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت کسب‌وکار رستوران‌ها در شرایط فعلى اظهار کرد: به رغم اینکه رستوران‌هاى در حال فعالیت موارد بهداشتى را رعایت مى‌کنند اما طى چند روزه گذشته در پى شیوع این بیمارى مراجعه مردم به رستوران‌ها و تقاضا برای غذای بیرون به شدت کاهش یافته است.

میرابراهیمى اضافه کرد: در صورتى که هیچ الزامى براى بستن رستوران‌ها وجود ندارد اما بسیارى از رستوران‌ها واحدهاى خود را تعطیل کرده‌اند و آن‌هایى هم که هنوز مشغول به کار هستند براى رعایت موارد بهداشتى نظارت مى‌شوند.

رییس اتحادیه دارندگان رستوران‌ و سلف‌سرویس از نامه نگارى این اتحادیه با وزارت بهداشت و اقتصاد و تامین اجتماعى در راستاى کاهش مالیات رستوران‌ها خبر داد و گفت: در این شرایط بد کارى رستوران‌ها در پرداخت اجاره و مالیات با مشکل جدى مواجه شده‌اند که در این راستا با نهادهاى مربوطه نامه‌نگارى کرده‌ایم که حداقل در این شرایط مالیات پرداختى از واحدهاى صنفى را کاهش دهند چرا که به نظر مى‌رسد این وضعیت تا پایان سال ادامه داشته باشد.