۰ نفر

امحای 400تن کالای قاچاق و مصرف گذشته

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 417612
امحای 400تن کالای قاچاق و مصرف گذشته

معاون سازمان اموال تملیکی با اشاره به امحای 400 تن کالای قاچاق و مصرف گذشته گفت: بخشی از کالاهای سرمایه‌ای قاچاق مهندسی معکوس می‌شود و منهدم نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صبح امروز بیش از 400 تن کالای قاچاق و تاریخ انقضاء گذشته در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران امحا شد.

حسین میرمعینی در حاشیه این برنامه با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برابر قانون می‌تواند 10 درصد عواید حاصل از فروش کالاهای ضبط شده را صرف امرار معاش خود کند، اظهارداشت: برای صیانت از سلامت جامعه اقدام به انهدام کالاهای تاریخ انقضا گذشته و اقلامی که به سلامت جامعه آسیب می‌زنند می‌کنیم. هر استانی نسبت به انجام عملیات انهدام در طول سال اقدام می‌کنند که معمولا کالاهای تاریخ مصرف گذشته یا کالاهایی که مجوز سازمان استاندارد و سازمان بهداشت را ندارند و غیرقابل مصرف هستند منهدم می‌شوند.

معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه با توجه به تعرفه‌های واردات کالا بسیاری از سودجویان نسبت به واردات کالای قاچاق اقدام می‌کنند تصریح کرد: بحث انهدام کالای قاچاق در تمام کشورها به اجرا می‌رسد اما در ایران این اقدام با وسعت بیشتری اجرایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی کشور با اشاره به انهدام کالا در سال گذشته اظهار داشت: بالغ بر 6100 تن کالا به ارزش 90 میلیارد تومان منهدم شد که این رقم در 10 ماهه اول امسال حدود 13 هزار تن به ارزش 80 میلیارد تومان بوده است.

میرمعینی افزود: 90 انبار در کل کشور در اختیار داریم که ماهانه عملیات معدوم سازی کالاهای سلامت محور و قاچاق در استان‌های مختلف انجام می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه هیچ برنامه‌ای برای انهدام کالاهای سرمایه‌ای نداریم و نخواهیم داشت گفت: تمام کالاهای وارداتی که به تولید داخل ضربه می‌زنند به شرط صادرات به فروش می‌رسند و بخش دیگر از این کالاها که امکان استفاده از آن در مهندسی معکوس وجود دارد مورد استفاده داخل قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که پرونده برخی از این کالاها که امروز معدوم می‌شوند متعلق به چهار سال گذشته است و چرا تاکنون منهدم نشده است گفت: برای انهدام باید حکم قضایی داشته باشیم و سه سال طول کشیده تا حکم قضایی به نفع دولت برای امحای این کالاها صادر شود.