۰ نفر

وزیر صنعت، معدن تجارت؛

اجازه نمی‌دهیم صادرات گرفتار مشکلات شود/ باید برای تنظیم بازار برنامه‌ریزی داشته باشیم

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳
کد خبر: 412389
اجازه نمی‌دهیم صادرات گرفتار مشکلات شود/ باید برای تنظیم بازار برنامه‌ریزی داشته باشیم

وزیر صمت با تاکید بر رصد روزانه برنامه‌های صادراتی گفت: اجازه نمی‌دهیم صادرکنندگان با مشکل مواجه شوند و در این راستا سازمان توسعه تجارت موظف است مشکلات را حل و فصل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا رحمانی در جلسه قرارگاه رونق تولید اظهار داشت: مشکلات اقتصادی کشور فقط به تحریم‌ها مربوط نیست، به ساختار اقتصادی کشور باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت به وجود آمده بر اثر تحریم‌ها استفاده بهینه شود، تصریح کرد: باید صادرات به کشورهای هدف صادراتی به خصوص ۱۵ کشور همسایه جدی گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت، باید هر روز مسائل صادراتی را رصد کند و اجازه ندهد که صادرکنندگان مشکلی داشته باشند.

رحمانی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص تنظیم بازار شب عید و تأمین مایحتاج مردم در ایام پایانی سال افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین معاونت بازرگانی داخلی وزارتخانه باید برای تنظیم بازار ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید به کنترل بازار توجه بیشتری شود و اجازه کمبود کالا و مایحتاج مردم داده نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه‌های ساخت داخل، بیان کرد: ساخت داخل تا پایان سال به رقم ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد و اعضای قرارگاه رونق تولید نیز در این حوزه کمک کنند و برنامه‌ها را به صورت جدی پیگیری کنند.