۰ نفر

نائب رییس اتاق بازرگانى تهران اعلام کرد؛

ضرورت تخصیص ١٣٠٠میلیارد تومان بودجه براى مشوق‌های صادراتی/ افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات پیگیرى شود

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 398782
ضرورت تخصیص ١٣٠٠میلیارد تومان بودجه براى مشوق‌های صادراتی/ افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات پیگیرى شود

نائب رییس اتاق بازرگانى تهران با تاکید بر ضرورت ارائه مشوق هاى صادراتى گفت: در مجلس مطرح کرده ایم که هزار و ٣٠٠میلیارد تومان بودجه به مشوق هاى صادراتى تعلق گیرد و این مهم باید در دستور کار قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ محمدرضا انصارى نائب رییس اتاق بازرگانى تهران، امروز در مراسم بیست و سومین سالروز ملى صادرات با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتى در ایران هنوز مورد توجه قرار نگرفته، گفت: این در حالی است که تمامی کشورها صادرات را در بالاترین سطوح اجرایی کشور خود قرار داده و وزارتخانه‌ای برای صادرات غیرنفتی دارند.

وى با بیان اینکه اگر به دنبال این هستیم که صادرات را رونق دهیم، باید سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران را افزایش دهیم، تصریح کرد: با ۱۰۰ میلیون دلاری که سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران است، نمی توان در دنیا حرف برای رقابت در شرایط سخت جهانی زد. هم اکنون ضمانتنامه گرفتن از صندوق ضمانت صادرات ایران جواهر شده به این معنا که اگر جایی از کشور نمی توانیم از سرمایه های بلوکه شده خود استفاده کنیم می توانیم با افزایش سقف سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران کار را برای صادرکنندگان هموار کنیم.

انصارى ادامه داد: ترکیه و عربستان به ترتیب ۲ میلیارد و ۴ میلیارد دلار را بعنوان سرمایه صندوق ضمانت صادرات خود قرار داده اند؛ با مصوبه مجلس قرار بود یک درصد از حقوق ورودی کالاهای وارداتی غیراساسی به عنوان مشوق صادراتی اختصاص یابد، مجلس براى این کار چیزی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان را برآورد کرده بود، اما متاسفانه بعد از گذشت چند سال هنوز عملیاتی نشده است.

رییس کمیته ارزى اتاق بازرگانی تاکید کرد: باید ترتیبی داده شود که مشوق های صادراتی فعال شود چراکه مشوق صادراتی مثل چاشنی برای دینامیت است و حتى اگر مبلغ آن کوچک باشد اما اثر بزرگی دارد.