۰ نفر

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در جمع خبرنگاران:

افزایش شعب "افق کوروش" به ۲۰۰۰فروشگاه/ تخفیف ۲هزار میلیارد تومانی به مردم در سال‌جاری

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 398294
افزایش شعب "افق کوروش" به ۲۰۰۰فروشگاه/ تخفیف ۲هزار میلیارد تومانی به مردم در سال‌جاری

بعد از ثبت افزایش سرمایه شرکت افق کوروش به ۳۰۰میلیارد تومان و در ادامه برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، تعداد شعب در سراسر کشور به ۲۰۰۰واحد افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین صبوری، قائم مقام مدیرعامل افق کوروش که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس شرکت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با اعلام این خبر افزود: فروشگاه افق کوروش به عنوان اولین فروشگاه تخفیف محور ایران، نهم آذر ماه سال۱۳۹۲ افتتاح شد که امروز تعداد شعب این فروشگاه امروز از مرز ۱۷۷۰ واحد عبور کرده است و از این لحاظ، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: افق کوروش همچنین به لحاظ سهم بازار بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور است و میزان تخفیفات فروش کالا در افق کوروش ۱۸درصد است که بر این اساس در سال جاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از این محل به عموم مردم تخفیف داده شده است.

صبوری با اشاره به اینکه شرکت افق کوروش به عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای در ایران وارد بورس شد، گفت: این شرکت از آن زمان تاکنون بیش از ۲۵۰درصد رشد ارزش سهام برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

وی در خصوص برخی اخبار منتشر شده در خصوص خرید سهام صنایع شیر ایران از سوی شرکت افق کوروش گفت مذاکرات ما با صنایع شیر ایران هیچگاه به صورت جدی مطرح نبوده است هر چند که افق کوروش از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های همکار استقبال می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در ادامه همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره میزان خسارت وارد شده به فروشگاه‌های افق کوروش در پی ناآرامی‌های اخیر گفت: پیش از این، ریاست اتحادیه حجم دقیق ریالی خسارات وارد شده به کل فروشگاه ها را اعلام کرده بود اما در مجموع آسیب‌ها برای افق کوروش جدی نبوده است و خدمات رسانی فروشگاه ها در دوران مذکور ادامه داشته است.

صبوری در خصوص تاثیر فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بر اقتصاد ایران نیز گفت: از آنجا که سهم بازرگانی و واسطه‌گری در تولید ناخالص داخلی کشور از میانگین جهانی بالاتر است،فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حذف واسطه‌ها توانسته‌اند نتایج مثبتی بر اقتصاد کشور و افزایش رفاه مصرف کننده داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اخیراً سرمایه شرکت افق کوروش از ۱۰۰ به ۳۰۰میلیارد تومان افزایش یافته است و در ادامه برنامه‌های عملیاتی شرکت تعداد شعب، فراتر از برنامه‌های اعلام شده تا پایان سال به ۲ هزار واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، کاظم کلب خانی، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اُکالا نیز در این نشست با اشاره به اینکه فروشگاه اینترنتی افق کوروش (سوپرمارکت آنلاین اُکالا) در حال حاضر در کلان‌شهرهای تهران، کرج و مشهد سرویس‌دهی دارد و تا پایان آذرماه سال جاری، شهرهای قم، کرمان و سمنان نیز به زنجیره فروش اینترنتی کالاهای افق کوروش افزوده خواهند شد، گفت: به رغم تغییرات اعمال شده در نرخ سوخت، حمل و نقل کالاها در اُکالا در حال حاضر به صورت رایگان انجام می شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سفارشات به صورت ۲ساعته تحویل مشتری خواهد شد.

وی افزود: تا دو ماه آینده و در مرحله اول در شهر تهران، فروش اینترنتی در همه ساعات شبانه روز ثبت خواهد شد تا مشتریان در همه ساعات شبانه روز قادر باشند سفارش خود را ثبت و کالا را در موعد مقرر تحویل بگیرند.