۰ نفر

رییس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد؛

افزایش مدت زمان بازگرداندن ارزصادراتی فرش به یکسال/ صادرات ۸۰درصدی فرش دستباف به خارج

۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 396951
افزایش مدت زمان بازگرداندن ارزصادراتی فرش به یکسال/ صادرات ۸۰درصدی فرش دستباف به خارج

رییس مرکز ملی فرش ایران از افزایش مدت زمان مهلت بازگرداندن ارز صادراتی به یکسال خبر داد و گفت: ۸۰درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرشته دستپاک امروز در نشست خود با اصحاب رسانه با انتقاد از اینکه فرش دستباف تجاری‌سازی نشده اظهار کرد: دانشگاه‌های زیادی در حال مطالعه در زمینه فرش هستند اما برای عملیاتی کردن تحقیق‌ها تا کنون اقداماتی انجام نشده است.

او افزود: باید فضا را به سمتی برد که مردم ایران از این کالا بیشتر استفاده کنند، در حال حاضر بر اساس آمار گمرک 80 درصد تولیدات فرش دستباف صادر می‌شود و 20 درصد تولیدات فرش صرف بازار داخلی می‌شود.

دستپاک به معضل صادرکنندگان در رفع تعهد ارزی اشاره کرد و گفت: از آنجا که سال گذشته صادرات فرش با مشکل مواجه بود، زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات آن به 7 ماه افزایش یافت و اخیرا به دستور وزیر صمت مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از به 12 ماه افزایش یافت.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تأثیر چندانی در حوزه فرش نداشته است، تصریح کرد: چین تمایل دارد فرش ایران را به کشورش وارد کند و به تازگی نمایشگاهی در این کشور برگزار کرده و بسیاری از تجار برای حضور در نمایشگاه‌های بعدی اعلام آمادگی کرده‌اند.