۰ نفر

وزیر صمت در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

ذخایر کالایی کشور در بهترین شرایط ممکن است/ رصد مستمر بازار و کنترل قیمت‌کالاها

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۳۵
کد خبر: 395538
ذخایر کالایی کشور در بهترین شرایط ممکن است/ رصد مستمر بازار و کنترل قیمت‌کالاها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای کنترل بازار در روزهای اخیر در چارچوب برنامه ویژه نظارتی، گفت: در همان روز نخست اعلام تغییر نرخ بنزین در محل وزارت صمت جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور کامل همه مسئولان و اعضای کارگروه برگزار شد و مقرر گردید وزارتخانه های مسئول در بخش تامین کالا و دستگاه متولی بخش خدمات کشور در کنترل قیمت ها و تامین به هنگام کالاهای مورد نیاز نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: خوشبختانه کشور در بهترین شرایط ممکن از لحاظ تامین و ذخیره کالاهای اساسی و ضروری قرار دارد و این حتی شامل تولیدات داخلی کشور نیز می شود و در اکثر اقلام کالایی آمارها بیانگر افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

تعلیق هرگونه مجوز افزایش قیمت

وی ادامه داد: با توجه به نظر کارشناسان امر، افزایش نرخ بنزین سهم ناچیزی در افزایش قیمت تمام شده کالاها دارد، لذا هیچگونه افزایش قیمت در خصوص هیچ کالایی قابل پذیرش نیست.

وزیر صمت تصریح کرد: با توجه به شرایط حاضر و برای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها افزایش قیمت هیچ کالا و خدماتی حتی در مواردی که مجوز آن دارای مصوبه لازم است؛ مجاز نبوده و حتما با متخلفان برخورد قانونی انجام می دهیم.

بطور مستمر بازار را رصد و قیمت کالاها را کنترل می کنیم

رحمانی با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی از سوی بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، گفت: خوشبختانه اتاق اصناف، اتحادیه های تحت پوشش و همچنین بازرسی اصناف در کنار تعزیرات حکومتی و همه دستگاه مسئول پای کار آمده اند و به طور قطع بازار مستمراً مورد رصد قرار گرفته و قیمت تمامی کالاها را به دقت کنترل می کنیم.

علاوه بر بازار بر میزان تولیدات کشور نیز نظارت دقیق داریم

وی افزود: 100 قلم کالای اساسی و ضروری کشور به طور روزانه رصد می شود و خوشبختانه درصد بالایی از کالاها، قیمت شان کاهشی و یا تثبیتی بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: علاوه بر بازار بر میزان تولیدات کشور نیز نظارت دقیق داریم و بطور مستمر میزان تولیدات 44 قلم کالای تولیدی در کشور مورد پایش قرار می گیرد تا در روند تامین نیاز بازار خللی ایجاد نشود.

هماهنگی جهت تخصیص سهمیه‌های بخش حمل و نقل بار

رحمانی تصریح کرد: با توجه به عدم افزایش قیمت گازوئیل هزینه حمل و نقل بین شهری تغییر نیافته و در مورد حمل و نقل بار در داخل شهرها نیز پیگیری های لازم جهت تخصیص سهمیه انجام گرفته و خوشبختانه به تصویب رسیده و اجرایی خواهد شد.