۰ نفر

نائب رییس اتاق ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

بیش از 2000کارت بازرگانی اجاره‌ای باطل شد/ عدم امکان دریافت مجدد کارت برای متخلفان

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 392464
بیش از 2000کارت بازرگانی اجاره‌ای باطل شد/ عدم امکان دریافت مجدد کارت برای متخلفان

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از ابطال بیش از 2000 کارت بازرگانی اجاره‌ای خبر داد و گفت: این پایش توسط اتاق ادامه دارد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حسین سلاح‌ورزی نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره جزییات رسیدگی به کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای توضیح داد: اتاق طی دو سال گذشته دستور‌العملی تدوین و در اتاق‌های استانی کارگروه پایشی ایجاد کرده تا با مراجعه به دفاتر تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی، وضعیت کارت‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی بر اساس رویه و دستورالعمل‌هایی که در حوزه پایش و نظارت بر کارت‌های بازرگانی دارد، مسائلی مانند امکان سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی و واگذاری به غیر را رسیدگی کرده و اگر صاحب کارت حضور نداشته باشد و یا مدارک ما نشان دهد که استفاده‌های دیگری از کارت می‌شود، در کارگروه استانی، پایش و برای ابطال کارت تصمیم گیری می‌شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از ابطال بیش از 2000کارت بازرگانی خبر داد و تاکید کرد: روند پایش کارت‌های بازرگانی همچنان ادامه دارد، البته اتاق بازرگانی سخت‌گیری‌های لازم برای صدور کارت، رعایت کامل دستور‌العمل‌ها و تطابق شرایط متقاضیان کارت بازرگانی را رعایت می‌کند اما رسیدگی به موضوعاتی مانند وکالت‌نامه و یا واگذاری منافع استفاده از کارت به غیر تحت اختیارات اتاق نیست.

 سلاح‌ورزی اضافه کرد: گمرک بر اساس قوانین گمرکی، قاچاق کالا و ارز و حتی بخشنامه اخیر دادستان کشور اختیار دارد تا جلوی هر گونه تخلف از طریق کارت‌های بازرگانی را گرفته و همه خسارت‌های ناشی از حقوق دولتی را از دارنده کارت دریافت کند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: افرادی که کارت بازرگانی‌شان به هر دلیلی باطل شود دیگر امکان دریافت کارت نداشته و برخورد‌های انضباطی با آن‌ها خواهد شد.

سلاح‌ورزی گفت: اگرچه ما متولی گشایش اعتبار و ثبت سفارش و تخصیص کالا نیستیم اما تا جایی که در حوزه اختیارات ما باشد رسیدگی به کارت‌های بازرگانی را ادامه خواهیم داد.