۰ نفر

رییس اتاق تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش‌بینی ثبات اقتصادی تا پایان سال/ ارز باید در بازار قیمت‌گذاری شود

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
کد خبر: 390292
پیش‌بینی ثبات اقتصادی تا پایان سال/ ارز باید در بازار قیمت‌گذاری شود

رییس اتاق بازرگانی تهران با پیش بینی ثبات اقتصادی تا پایان سال تاکید کرد: نرخ ارز نباید توسط دولت سرکوب شود و باید مانند بسیاری از کالاها در بازار قیمت‌گذاری شود.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات نرخ ارز اظهار کرد: ثبات نرخ ارز در روزهای اخیر باعث آرامش بازار شده و دیگر خبری از التهابات سال گذشته نیست و این موضوع باعث می‌شود انتظار ثبات اقتصادی تا پایان سال را داشته باشیم.

او همچنین به نزدیک شدن نرخ ارز نیما و نرخ ارز آزاد اشاه کرد و گفت: این موضوع سفته‌بازی را در بازار کاهش داده که البته امیدواریم این وضع ادمه‌دار باشد.

وی درباره دلایل کاهش نرخ ارز توضیح داد: اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای کنترل نرخ ارز و نیز صحبت‌های همتی که خبر از مازاد ارز در کشور می‌دهد، سیگنال‌های مثبتی به بازار داده و باعث روند نزولی نرخ ارز شده است.

به گفته خوانساری، اگرچه رییس بانک مرکزی اظهار کرده‌ که نرخ ارز را سرکوب و تعیین نمی‌کند اما به طور کل نرخ ارز در حال حاضر کنترل شده است؛ کنترل نرخ ارز همیشه خوب نیست و اگر ادامه‌دار باشد تولید و اقتصاد را دچار مشکل خواهد کرد، بنابراین ما همچنان تاکید داریم که نرخ ارز نیز باید مانند بسیاری از کالا‌ها در بازار و توسط عرضه و تقاضا تعیین شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به شرایط آرام اقتصادی پیش‌بینی کرد: انتظار ما این است که همین ثبات تا پایان سال ادامه‌دار است و مانند سال گذشته شاهد نوسانات بیش از حد ارز نخواهیم بود.