۰ نفر

یک مقام مسئول اعلام کرد:

اتخاذ تسهیلات براى واردکنندگان در منطقه آزاد چابهار/ ۸۰۰میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار به سمت کشور حمل شد

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 389610
اتخاذ تسهیلات براى واردکنندگان در منطقه آزاد چابهار/ ۸۰۰میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار به سمت کشور حمل شد

مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار از اتخاذ تسهیلات ویژه برای واردکنندگان در منطقه آزاد چابهار خبر داد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده در بندر چابهار 60 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، علی رجبی مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار، امروز در جلسه شورای توسعه بندر چابهار که با حضور قائم مقام وزیر صنعت برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بندر چابهار گفت: مدتی قبل برای دپوی کالا در بندر دنبال انبار بودیم که تمام انبارها از کالا پر بود و اشتغال برای افراد دارای پایین ترین سطوح درآمدی حاصل شده است به این معنا که بسیاری از دهک های پایین این منطقه دارای شغل شده اند.

 

وی ادامه داد: سال 83 برای نخستین بار یک خط کشتی‌رانی حدود 19 کانتینر از بندرعباس به چابهار منتقل کرد که در پایان همان سال این رقم به ۵۰۰ کانتینر رسید و این جهش نشان‌دهنده ظرفیت بندر چابهار برای انتقال کالاست.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر کشتیرانی تنها شش ماه این خط را فعال نگه دارد صادرات و واردات در بندر چابهار رونق خواهد گرفت.

رجبی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای واردکنندگان از این بندر در نظر گرفته شده، اظهار کرد: کاهش 50درصدی سود بازرگانی برای کالاهایی که حقوق ورودی بالای 15درصد دارند، کاهش 60 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، کاهش 30 تا 60 درصدی عوارض پرداختی به سازمان هلال احمر و تخفیف 30 درصدی در تخلیه و بارگیری کانتینر و کالا درباره کالاهای فله از جمله تسهیلات اعطایی بوده است.

وی همچنین گفت: سال گذشته 800 میلیون دلار کالا از مسیر منطقه آزاد به کشور حمل شده که نسبت به سال 96 با رشد 50 درصدی و نسبت به سال 95 با رشد 60درصدی رو به رو بوده است.

مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: از خط کشتیرانی درخواست کرده‌ایم شرایط حمل مشابه نسبت به بندر عباس برای این بندر فعال شود که در آن صورت، صادرات و واردات مناسبی از بندر چابهار صورت می‌گیرد

رجبی در پایان گفت: همچنین حدود 20 هکتار انبار در دست ساخت داریم که دو هکتار انبار خالی هم اکنون برای کالاهای وارداتی فله وجود دارد و فضای خوبی برای تخلیه کانتینر فراهم شده، ضمن اینکه با توجه به هماهنگی صورت گرفته پیشنهاد می گردد کرایه حمل برابر با بندرعباس در نظر گرفته شود تا بتوان توسعه واردات و صادرات را در بندر چابهار صورت داد.