۰ نفر

ریزش کُند قیمت‎ها در بازار لوازم خانگی آغاز شد

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 388919
ریزش کُند قیمت‎ها در بازار لوازم خانگی آغاز شد

رشد عرضه لوازم خانگی قاچاق و کاهش تقاضای ناشی از افت قدرت خرید مردم و افزایش قیمت برخی محصولات داخلی و وارداتی، زمینه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی را فراهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، رشد عرضه لوازم خانگی قاچاق و کاهش تقاضای ناشی از افت قدرت خرید مردم و افزایش قیمت برخی محصولات داخلی و وارداتی، زمینه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی را فراهم کرد.  فعالان صنفی در حالی از افزایش سهم لوازم خانگی قاچاق در بازار به 30درصد و رشد عرضه محصولات تقلبی فاقد گارانتی با جعل نام و نشان برخی برندهای خارجی خبر می‌دهند که مسئولان وزارت صنعت بر رشد تولید داخل لوازم خانگی برای پر کردن خلأ سهم بازار محصولات برخی برندهای کره‌ای و اروپایی در بازار تأکید دارند.

ورود لوازم خانگی به فهرست رصد قیمت‌ها

تازه‌ترین گزارش وزارت از قیمت خرده‌فروشی اقلام کالایی حاکی است که 4نوع لوازم خانگی شامل لباسشویی آبسال، تلویزیون سامسونگ ۴۹ اینچ، لباسشویی سامسونگ 7 کیلویی مدل ۱۲۴۳ و یخچال و فریزر الکترواستیل مدل ۲۴ ESR در مردادماه نسبت به تیر‌ماه ارزان شد. در این گزارش علاوه بر قیمت کالا‌های اساسی و تغییرات آنها نسبت به سال و ‌ماه قبل که همیشه منتشر می‌شد، از تیر‌ماه امسال گزارشی از قیمت ۵۶ قلم کالای اساسی دیگر ارائه شده که این گزارش از کاهش قیمت برخی انواع لوازم خانگی در مردادماه امسال نسبت به‌ ماه قبل از آن حکایت دارد.

کاهش قیمت 4قلم لوازم خانگی 

در این آمار قیمت برخی انواع لوازم خانگی نیز ذکر شده که قیمت 4 نوع از آنها در مردادماه امسال نسبت به تیر‌ماه کاهش جزئی داشته است. بیشترین کاهش قیمت مربوط به لباسشویی آبسال7‌کیلویی سفید است که قیمت آن با یک درصد کاهش در مرداد‌ماه امسال به 4میلیون و ۸۵۸ هزار تومان رسیده است. قیمت این محصول در تیرماه امسال حدود 4میلیون و ۹۰۸ هزار تومان بوده است. قیمت تلویزیون سامسونگ ۴۹ اینچ ۶۹۰۰ نیز در مرداد‌ماه امسال نسبت به‌ماه قبل از آن 0/9 درصد کاهش داشته است. این کالا در تیرماه امسال حدود 8میلیون و ۷۲۹ هزار تومان و در مرداد‌ماه نیز 8میلیون و ۶۴۹ هزار تومان فروخته شده است. همچنین قیمت یخچال و فریزر الکترواستیل مدل ۲۴ ESR در تیرماه و مردادماه امسال به‌ترتیب ۹ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان و ۹ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان بوده که نشان می‌دهد، قیمت این محصول در مرداد نسبت به‌ماه قبل از آن 0/6درصد کاهش داشته است. لباسشویی سامسونگ 7کیلویی مدل ۱۲۴۳ سیلور نیز در مردادماه امسال به قیمت حدود 7میلیون و ۵۶۲ هزار تومان عرضه شده که نسبت به فروش این کالا در تیرماه به قیمت 7میلیون و ۶۰۴ هزار تومان، 0/5 درصد کاهش داشته است. با وجود این قیمت برخی اقلام لوازم خانگی در مدت زمانی مذکور سیر صعودی داشته است به‌نحوی که قیمت یخچال الکترواستیل مدل ۲۷ ES و تلویزیون سامسونگ ۵۵اینچ ۷۹۰۰ در مرداد‌ماه امسال نسبت به تیرماه به‌ترتیب 0/4 و 0/3درصد افزایش داشته است. این دو محصول در مردادماه به‌ترتیب به قیمت 4میلیون و ۸۴۷ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان فروخته شده است.