۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

مرغ گران شد/ جای نهاد ناظر خالیست

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبر: 384877
مرغ گران شد/ جای نهاد ناظر خالیست

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش 500 تا 950تومانی قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده در بازار توسط مرغداران خبر داد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با گلایه از رفتار خودسرانه مرغداران بیان کرد: اگرچه در حال حاضر نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 8550تومان است اما مرغداران قیمت امروز را  9100 و فردا را 9500 تومان اعلام کرده‌اند.

بر این اساس، امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری 9100تومان، در کشتارگاه 12700تومان، قیمت پخش 12900 تومان و قیمت خورده فروشی 13900تومان است؛ همچنین قیمت هرکیلوگرم گوشت سینه با استخوان 24هزار تومان، بدون استخوان 25هزار تومان و فیله 26هزار تومان است.

یوسف‌خانی افزایش قیمت مرغ در بازار را ناشی از عرضه کم دانست و افزود: هیچ کمبودی در بازار نداریم و حتی به خاطر مازاد مرغ به فکر صادرات هم هستیم اما طمع و نارضایتی مرغداران از قیمت مصوب باعث شده عرضه به بازار را به صورت تعمدی کم کنند و همین موضوع باعث التهاب و افزایش قیمت‌ها شده است.

وی ادامه داد: هیچ نهاد ناظری مانع کار مرغداران نمی‌شود و زورشان تنها به واحد‌های صنفی می‌رسد، یعنی اگرچه صد درصد گرانی و تخلف از سمت مرغدار است اما واحد صنفی را برای گرانفروشی جریمه می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره آینده قیمت‌ها گفت: آینده قیمت مرغ تنها به عرضه بستگی دارد و تا زمانی که عرضه کم باشد قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.