۰ نفر

در شش ماهه نخست‌۲۰۱۹؛

میانگین صادرات ماهانه ایران به کره جنوبی ۲۹۶میلیون دلار شد/ ایران ۰.۷درصد از نیاز وارداتی کره جنوبی را تامین کرد

۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 382047
میانگین صادرات ماهانه ایران به کره جنوبی ۲۹۶میلیون دلار شد/ ایران ۰.۷درصد از نیاز وارداتی کره جنوبی را تامین کرد

ایران به طور متوسط، ماهانه ۲۹۶ میلیون دلار در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به کشور کره جنوبی صادرات داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند صادرات ایران به کره جنوبی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی پرداخته و نوشته است: متوسط صادرات ماهانه ایران در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۴۱ میلیون دلار بود اما این رقم برای شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ به ۲۹۶ میلیون دلار کاهش یافته است.

این گزارش می‌افزاید صادرات ایران در برخی ماه‌ها با کاهش بسیار شدید روبه‌رو شده که دلیل عمده آن کاهش واردات کره جنوبی به ویژه در برخی از محصولات مانند سوخت‌های معدنی، محصولات معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها از ایران بوده است.

براین اساس از ابتدای سال ۲۰۱۹، روند صعودی صادرات ایران به کره جنوبی آغاز شده و در ماه مارس به بیشترین میزان طی ۱۹ ماه اخیر خود با رقم ۸۲۵ میلیون دلار می‌رسد اما در ماه می، صادرات ایران ۹۹.۹ درصد به این کشور آسیای جنوب شرقی کاهش یافته و در ماه ژوئن ۱۱ درصد نسبت به ماه قبل از آن اُفت کرده است.

کره جنوبی

داده‌های آماری این گزارش نشان می‌دهند که در ماه جولای ۲۰۱۹ صادرات ایران به کره جنوبی با افزایش حدود ۲ برابری نسبت به ماه قبل از آن به ۱.۷ میلیون دلار رسیده است. البته اگر این رقم را با ماه مشابه آن در سال ۲۰۱۸ مقایسه کنیم، شاهد کاهش ۹۹ درصدی صادرات ایران به کره جنوبی خواهیم بود.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است که سهم ایران در تامین نیاز وارداتی کره همواره کمتر از ۲ درصد بوده است که بیشترین میزان آن متعلق به ماه آوریل ۲۰۱۸ با سهم ۱.۸ درصدی برآورد شده است.

کره جنوبی

ایران در هفت ماهه نخست ۲۰۱۹ به طور متوسط ماهانه ۰.۷ درصد از نیاز وارداتی کره جنوبی را تامین کرده است. متوسط سهم ایران در تامین نیاز وارداتی ماهانه کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ حدود ۰.۸ درصد بوده است.