۰ نفر

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اعلام کرد؛

لایحه تجارت مشکلات اقتصاد ایران را بیشتر خواهد کرد/ حضور فعالان اقتصادی در جلسات دولت بیشتر جنبه تشریفاتی دارد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۶
کد خبر: 381256
لایحه تجارت مشکلات اقتصاد ایران را بیشتر خواهد کرد/ حضور فعالان اقتصادی در جلسات دولت بیشتر جنبه تشریفاتی دارد

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران با اشاره به قانون تجارت گفت: لایحه تجارت مشکلات اقتصاد ایران را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمد لاهوتى امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اظهار کرد: امروز در کشور قوانین زیادی داریم که اجرا نمی‌شوند و الزامی برای اجرای آن هم وجود ندارد؛ ضمن اینکه اگر هم الزام وجود داشته باشد، کسانی که به آن قانون عمل نمی‌کنند، نگرانی از عدم اجرای آن ندارند و مجازاتی نمی‌شوند.

وى ادامه داد: نامه‌ای از سوی رئیس اتاق بازرگانی تهران به معاون اول رئیس جمهور در خصوص تاخیر در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات ارسال شده اما دولت برخلاف اینکه تاکید زیادى بر حضور بخش خصوصى در جلسات دارد، شاهد آن هستیم که حضور فعالان اقتصادی در جلسات، بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و شنیدن نظرات خیلی برای دولتمردان اهمیتی ندارد.

لاهوتى درباره قانون تجارت نیز اظهار کرد: در جلسه یکی از نهادها با بخش خصوصی که هفته گذشته برگزار شد، فعالان اقتصادی و حقوقدانان حاضر در جلسه، مخالف قانون جدید تجارت بودند؛ ولی مجلسی ها آن را بهترین قانون می‌دانند؛ بنابراین تا زمانی که مشکل حل نشده و موضوع اجرای قانون به عنوان یک دغدغه تلقی نشود؛ حضور اتاق در جلسات مختلف حالت تشریفاتی دارد و کمتر شنوایی نسبت به این موضوع وجود دارد.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: بندهای متفاوت قانون تجارت در شرف تصویب است و موافقان لایحه مرتبط با آن، این قانون را یکی از بالاترین و مترقی ترین قوانین کشور می‌دانند و مخالفان نیز در مقابل، آن را بدترین قانونی می دانند که تاکنون تصویب شده است؛ در حالیکه بخش خصوصی نیز عقیده دارد که لایحه مذکور، مشکلات تجارت را افزایش خواهد داد.