۰ نفر

‌هزینه‌های امسال بچه‌ مدرسه‌ای‌ها چقدر است؟

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 377395
‌هزینه‌های امسال بچه‌ مدرسه‌ای‌ها چقدر است؟

مدادرنگی ۲۷میلیون تومانی در بازار وجود دارد اما بچه شما می‌تواند با وسایلی معقول درس بخواند. شاید در خبرها قضیه مدادرنگی ۲۷میلیونی نگران‌تان کند اما از این خبرها نیست. راستش آن بسته مدادرنگی مال مدرسه رفتن نیست. مال پرنسس قصه‌هاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، ببینیم مدرسه رفتن بچه‌ها امسال قرار است چقدر خرج روی دست‌مان بگذارد. مطمئن باشید با برنامه‌ریزی می‌توانیم از عهده پرداخت هزینه‌ها بربیاییم.

*** بچه! با چی به مدرسه می‌روی؟

بیشترین قیمت‌ها برای کوله‌پشتی‌های مارک فابرکستل گزارش شده است. چیزی در حدود ۶۰۰، ۷۰۰هزار تومان. اگر به اسم و برند باشد، پدر و مادرها ترجیح می‌دهند شیائومی ‌بخرند. کوله‌های این برند شاید برای مدرسه طراحی نشده باشد اما با توجه به تنوع رنگ و سادگی ظاهری‌شان خیلی زود از بچه‌ها دلبری می‌کند. نارنجی، آبی، صورتی و برای سلیقه‌های خشک و خسته‌کننده رنگ مشکی هم وجود دارد.

این کوله‌ها را حدود ۱۰۰هزار تومان می‌فروشند. در این بازه قیمت کلی کوله بی‌نام‌ونشان پیدا می‌شوند. چیزهایی که تلاش شده جذاب به‌نظر برسند. حتی با اضافه کردن چندتا پیکسل فوتبالی و طرح‌های دخترانه . کوله‌هایی به رنگ صورتی با نقش و نگار و طرح گل. مدل‌هایی مثل چمدان از فرق سر کوله بیرون می‌آید تا بچه هروقت حوصله‌اش سر رفت و حال نداشت آنها را با چرخ دنبال خود بکشد.

وقتی سراغ پرفروش‌ترین کوله‌ها را بگیرید، قطعا همین بازه ۱۰۰هزار تومانی یا نهایتا ۷۰،۸۰هزار تومانی جلب توجه می‌کند. البته که کوله‌های ۳۰،۴۰هزار تومانی هم در بازار وجود دارند. باب‌اسفنجی، مینیون‌ها، کریس رونالدو و لئونل مسی را باید چهارطرح‌ محبوب موجود روی کوله‌ مدرسه دانست.

*** بچه! دفتر چندبرگ می‌خواهی؟

چیزی که بچه‌ها داخل دفترچه‌هایشان می‌نویسند، یکسان است اما طرح روی جلد دفترچه‌هاست که خیلی با هم فرق می‌کند. دفترهایی با طرح و نقش فانتزی محبوبیت بیشتری دارند. می‌توان آنها را به‌شکل یک مجموعه‌ چندتایی خرید؛ شش‌تایی، ۹تایی.یک مجموعه شش‌تایی دفتر مشق با طرح فانتزی ۱۶۰هزار تومان قیمت دارد. هرکدامشان ۲۷هزار تومان.

آنهایی که اصرار دارند دفترچه جذابیت ظاهری هم داشته باشد، دفترچه ۸۰برگی را ۱۷هزار تومان می‌خرند. دفتر ۱۰۰برگ با طرح فانتزی قیمتش ۲۰هزار تومان است اما عنوان محبوب‌ترین را باید بدهیم به مجموعه‌های ۱۰‌تایی با قیمت ۷۵هزار تومان . در کل اگر قیمت مجموعه دفترها را بخواهیم محاسبه کنیم، بیشتر از ۷۰هزار تومان نمی‌شود.

*** بچه! با چی مشق می‌نویسی؟

بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم. با پرداخت چهارهزار تومان می‌شود برای بچه‌ها یک‌جفت خودکار آبی و قرمز خرید. با این‌حال چون خودکار را زود گم ‌می‌کنند یا جوهر خودکار زود تمام می‌شود، شاید خرید بسته ۱۰‌تایی به‌صرفه باشد. در این حالت با ۱۵هزار تومان می‌شود ۱۰‌تا خودکار خرید.

خودکار کیان که برندی ایرانی است هم بسته‌هایی مخصوص مدرسه دارد. جوهر این خودکارها در رنگ‌های شاد انتخاب شده‌اند . بسته‌های ۵۰تایی با قیمت ۶۰هزار تومان یک گزینه جدی هستند.بررسی پرفروش‌های بازار نشان می‌دهد، مردم دیگر برای انتخاب خودکار خیلی سراغ برندهای خارجی نمی‌روند. این اتفاق عجیبی است چون مثلا یک بسته ۱۰‌تایی خودکار معمولی استدلر ۲۰هزار تومان است.

مدل‌های تکی را هم دو تا چهارهزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. این وسط آنهایی که دلشان می‌خواهد پول زیاد خرج کنند، اختیار دست خودشان است و می‌توانند سراغ بسته‌های ۴۰۰هزار تومانی روان‌نویس ۵۰رنگ بروند. با این‌حال انتخاب عاقلانه این است که برای بچه‌ها این روان‌نویس‌های نوک‌نمدی را به شکل تکی بخرید. هر رنگی که دوست داشته باشند، قیمتش می‌شود دانه‌ای هفت‌هزار و ۵۰۰تومان. چهار، پنج‌تا رنگ اصلی که بیشتر نداریم.

برای بچه‌های ابتدایی که هنوز باید با مداد و پاک‌کن و تراش کار کنند، بسته‌های ۱۲تایی مداد با قیمت ۲۰هزار تومان موجود است. بسته‌های ۲۴تایی در دورنگ مشکی و قرمز با برند خارجی ۵۰هزار تومان هم هست اما بگذارید صادقانه بخواهم سراغ برندهای ایرانی بروید. به خدا جنس‌شان بد نیست و حتی می‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

بسته‌های ۱۲تایی مداد ایرانی با قیمت ۱۵هزار تومان فروخته می‌شوند. اختلاف قیمت‌ مدادهای ایرانی در انواع مدادرنگی خودش را بیشتر نشان می‌دهد. مثلا یک بسته مدادرنگی ۲۳تایی فابرکستل حدود ۸۰ تا ۸۵هزار تومان است اما نمونه‌های ایرانی با همین کیفیت ۵۰هزار تومان هستند.

بچه‌ها احتمالا مدادنوکی، از همان‌هایی که زمان خودمان اتود صدایش می‌زدیم(واقعا چرا؟) هم نیاز دارند. می‌توان یک مدادنوکی و یک بسته نوک مدادنوکی بخرید و مطمئن باشید تا آخر سال دوام می‌آورد. این کار حدود ۲۰ تا ۳۰هزار تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. تازه اگر نمونه‌های ساخته‌شده توسط برندهای سرشناس را داخل سبد خریدتان بگذارید.

*** بچه‌! فعلا غلط بنویس و پاک کن

یک بسته هشت‌تایی ۱۷هزار تومان است و یک عدد پاک‌کن فابرکستل را می‌شود چهار و نهایتا پنج‌هزار تومان خرید. تراش‌های طرح‌دار و فانتری به شکل جغد و مینیون شاید دل بچه‌ها را شاد کند اما مطمئن باشید کیفیت آنها عالی نیست و به این سادگی‌ها نمی‌توان چنین حجمی‌ را داخل کیف مدرسه جا داد. به همین دلیل بهتر است به یک تراش معمولی و ساده قناعت کرد.

چیزی که چهار، پنج‌هزار تومان و نهایتا هفت، هشت‌هزار تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. خرید تراش‌های مکانیکی را توصیه می‌کنیم(به شرطی که بچه قول بدهد آن را توی خانه نگهداری کند). قیمت آنها ۵۰هزار تومان است و منصفانه بگوییم، کیفیت‌شان هنوز به همان خوبی گذشته است. خرید تراش‌هایی که مخزن دارند و خرده‌های تراشیده‌شده را جمع می‌کنند، ۱۴ تا ۲۰هزار تومان هزینه روی دست‌تان می‌گذارد.

**** رابطه بچه و جامدادی

دوره جامدادی‌های یخچالی سرآمده. حالا بچه‌ها توی کیف‌هایشان یک کیسه زیپ‌دار حمل می‌کنند که چون مدادها و خودکارها را داخلش می‌ریزند، به آن می‌گویند جامدادی! چه حرف‌ها! برای این زشت‌های بدقیافه ۲۰،۳۰هزار تومان بیشتر پول ندهید. نمونه‌هایی که از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند، لااقل انتخاب‌های مطمئن‌تری به حساب می‌آیند.

*** بچه! واقعا دفتر یادداشت می‌خواهی؟

دفتر یادداشت برند پاپکو ۱۶هزار تومان است. مدل‌های فانتزی را هم ۲۰ تا ۳۰هزار تومان قیمت گذاشته‌اند. دفترچه یادداشت فانتزی با طرح فوتبالیست‌ها و بن‌تن پولش می‌شود چهار، پنج‌هزار تومان.