۰ نفر

از قیمت نوشت‌افزار چه خبر؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 371298
از قیمت نوشت‌افزار چه خبر؟

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم‌التحریر با اشاره به عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات کاغذ دانش‌آموزی گفت: البته ارز دولتی به چند کارخانه برای واردات کاغذ دانش‌آموزی تعلق گرفته که توزیع آن بر عهده وزارت صنعت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، موسی فرزانیان درباره وضعیت بازار نوشت افزار و لوازم‌التحریر گفت: ارز دولتی به واردات کاغذ دانش‌آموزی اختصاص نیافته به همین دلیل قیمت دفتر دانش‌آموزی امسال افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.  

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم‌التحریر بیان داشت: البته ارز دولتی برای کاغذ دانش‌آموزی به چند کارخانه که دارنده ماشین‌ آلات اتوماتیک بوده ا‌ند تعلق گرفته که توزیع آن به عهده وزارت صنعت است. 

وی بیان داشت: سال گذشته واردات هر بند کاغذ با 90 تا100 هزار تومان انجام می‌شد اما اکنون واردات هر بند کاغذ به 500 هزار تومان افزایش یافته است. 

فرزانیان در مورد قیمت نوشت افزار هم بیان داشت: با توجه به ثبات نسبی قیمت ارز از ابتدای امسال تاکنون قیمت نوشت افزار از ابتدای امسال تاکنون افزایش نیافته است. 

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت واردات برخی از اقلام نوشت‌افزار از قبیل مداد گفت: با توجه به این موضوع باید مداد از طریق تولیدات داخلی تامین شود. 

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم التحریر بیان داشت: وضعیت تولید خودکار، مداد پاک و مداد تراش و مداد در کشور تقریبا خوب است اما برخی کالا از جمله اتود و مغز اتود در داخل تولید نمی‌شود. 

وی بیان داشت: در مجموع 50 درصد از نیاز این بخش از طریق تولیدات داخلی و 50 درصد از طریق واردات تامین می‌شود.