۰ نفر

کاهش تقاضا برای پوشاک سفارشی‌دوز

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبر: 370909
کاهش تقاضا برای پوشاک سفارشی‌دوز

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه بازار با کمبود پارچه و مواد اولیه مواجه نیست، گفت: بازار پیراهن برای ماه محرم آمادگی کامل دارد و این در حالی است که در سال‌های اخیر حجم تقاضا برای پیراهن سفارشی به شدت کاهش یافته و از تعداد واحدهای سفارشی‌دوزی کاسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین آقاکوچکی اظهار کرد: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که دارای شرایط اقتصادی مناسبی هستند و توان آن را دارند، در مراحل تهیه مواد اولیه، تولید، فروش و بازگشت پول؛ هزینه‌های خود را مدیریت کنند و در شرایط فعلی بازار وضعیت مناسبی دارند اما هر چه توان واحدها در مدیریت هزینه‌های جاری و پرداخت حق و حقوق دولت و کارگر کمتر باشد، حال و احوال نامناسبی دارند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان ادامه داد: با توجه به سابقه بازار، کسب‌وکار واحدهای تولیدی و توزیعی پیراهن در شش ماهه اول سال نسبت به شش ماهه دوم سال بهتر است و بازار با توجه به مناسبت‌های فصلی و آئینی، از سه ماه جلوتر کار تولید و از دو ماه زودتر کار تأمین و عرضه پیراهن را آغاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بازار با کمبود مواد اولیه و محصول نهایی روبرو نیست و با توجه به در پیش بودن ماه محرم، تأمین و عرضه پیراهن مشکی در دستور کار واحدهای تولیدی و توزیعی قرار گرفته است اما اوج تقاضا در ۱۰ روز مانده به ماه محرم است.

آقاکوچکی در پاسخ به این سوال که شرایط واحدهای سفارشی‌دوز چگونه است، گفت: واحدهای سفارشی‌دوز در سال‌های اخیر وضعیت مناسبی ندارند و رفته رفته از تعداد واحدهای سفارشی‌دوز کاسته می‌شود و افراد به سمت خرید کالای دوخته شده و نهایی سوق پیدا کرده‌اند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تصریح کرد: قشر جوان جامعه با توجه به شرایط جامعه و گذر سریع زمان آن‌چنان علاقه‌ای به خرید محصول سفارشی ندارد و از سوی دیگر هزینه تمام شده محصول سفارشی بیش از دیگر محصولات است، از این رو حجم تقاضا برای محصولات سفارشی به شدت کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه پارچه و مواد اولیه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تجارت باید در دست تجار اهل فن که دارای تجربه قابل توجهی هستند، باشند زیرا با توجه به تجربه بالا می‌توانند بهترین کالا را در کمترین زمان و با کمترین هزینه و مشکل به کشور وارد کنند، اما زمانی که غیر اهل فن به بازار و تجارت وارد می‌شوند، شرایط بازار و تجارت دستخوش تغییر می‌شود و هزینه‌های غیرقابل جبرانی را به بازار وارد می‌کنند.

آقا کوچکی در انتها یادآور شد: اصلی‌ترین مشکل بازار در زمنیه قیمت و تأمین نخ است که متأسفانه نوسانات این محصول تأثیر قابل توجهی بر بازار گذاشته است.