۰ نفر

۳۳۸میلیون یورو از تعهد ارزی شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام نشد

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 369175
۳۳۸میلیون یورو از تعهد ارزی شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام نشد

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که در سال گذشته بیش از ۵۴۶میلیارد یورو دریافت ارزی داشته ، بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی بخش اعظم تعهد ارزی خود یعنی بیش از ۳۲۸میلیون یورو را ایفا نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که در سال گذشته برای واردات کالاهای اساسی به کشور  546 میلیارد یورو(546445200 یورو) دریافت ارزی داشته ، بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی بخش اعظم تعهد ارزی خود یعنی بیش از 328 میلیون یورو (328851232 یورو) از تعهد ارزی خود را ایفا نکرده است.

این به معنی آن است که این شرکت با وجود ارزی که برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده اما بخش زیادی از آن را کالا وارد نکرده است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در نامه ای به رئیس جمهور نام این شرکت دولتی و چند شرکت دیگر را در بین شرکتهایی آورده که در سال گذشته تعهدات ارزی خود را انجام نداده اند ؛ مستندات لازم در این ارتباط محفوظ است.

همتی از حجت الاسلام روحانی خواسته است که دستور دهد، وزارتخانه های مربوطه به این شرکتها، اهتمام و توجه جدی به ورود به موقع کالا به کشور داشته باشند.