۰ نفر

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی:

وابستگی لوازم خانگی به قطعات خارجی را قطع می‌کنیم

۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبر: 367532
وابستگی لوازم خانگی به قطعات خارجی را قطع می‌کنیم

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر در هر یک از انواع لوازم خانگی دو تا پنج قطعه وارداتی است، گفت که در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، این امکان وجود دارد که واردات قطعه در کمتر از یک سال به صفر برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا غزنوی مهمترین مشکل تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی را کمبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: با تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی می‌توانند تولید خود را افزایش دهند و بازار داخل را به صورت کامل تأمین کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی در سال‌های اخیر در زمینه ساخت داخل و طراحی پیشرفت خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: اخیرا وابستگی ما به کشورهای خارجی در زمینه تولید لوازم خانگی، بسیار کم شده که افزایش نرخ ارز و به‌صرفه نبودن واردات قطعات و مواد اولیه، یکی از عوامل تأثیرگذار در این زمینه بوده است.

غزنوی ادامه داد: در حال حاضر در هر یک از انواع لوازم خانگی دو تا پنج قطعه وارداتی است و سایر قطعات در داخل کشور تولید می‌شود. برای مثال مجموعاً ۳۰۰ قطعه در ساخت یک یخچال استفاده می‌شود که کمتر از پنج قطعه از آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، این امکان وجود دارد که واردات قطعه در کمتر از یک سال به صفر برسد.

 طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال گذشته تولید یخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی و تلویزیون به ترتیب ۱۲.۷، ۳۹.۴ و ۳۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته و تولیدکنندگان بارها کمبود سرمایه در گردش را یکی از مهمترین مشکلات خود عنوان کرده‌اند.