۰ نفر

رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از واردات غیرقانونی لوازم‌خانگی/ بانه درگاه اصلی قاچاق محصولات تقلبی

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 365010
ضرورت جلوگیری از واردات غیرقانونی لوازم‌خانگی/ بانه درگاه اصلی قاچاق محصولات تقلبی

رییس اتحادیه لوازم خانگی تاکید کرد: با توجه به افزایش واردات لوازم خانگی غیرقانونی، ضرورت دارد تا دولت هرچه سریعتر جلوی این معضل را بگیرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ مرتضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر ضرورت مقابله با واردات غیرقانونی لوازم خانگی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی برند، میزان واردات محصولات غیرتقلبی با نام برند‌های معروف افزایش پیدا کرده و بانه درگاه اصلی این اتفاق است.

میری با اشاره به کاهش نسبی واردات برندهای کره‌ای و تاثیر آن بر بازار داخل بیان کرد: در چند ماه گذشته واردات محصولات کره‌ای محدود شد و همین موضوع عرصه را برای ورود کالا‌های درجه پایین و بی‌کیفیت باز کرد که البته خوشبختانه تدابیری اندیشیده شده تا مبادلات با کره از سر گرفته شود.

او همچنین با اشاره به شرایط تولید داخل خاطرنشان کرد: فضای کسب‌وکار و تولید در صنعت لوازم خانگی به دلیل نوسانات اخیر ارزی کمی تیره و تار شد اما درحال حاضر تولید تا حدودی جان گرفته است و ضرورت دارد تا دولت بیش از قبل در جهت بهبود فضای کسب‌و کار اقدام کند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره قیمت‌ها نیز توضیح داد: خواسته و آرزوی تولیدکنندگان لوازم خانگی، پایین آمدن قیمت‌ها است زیرا این روزها قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده اما این افزایش قیمت تا حدودی منطقی بوده چراکه ناشی از افزایش بهای مواد اولیه تولید است.