۰ نفر

ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از بندر چابهار

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۴
کد خبر: 357748
ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از بندر چابهار

مقام مسئول بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر چابهار خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی محمدزاده با اشاره به آمادگی بندر چابهار برای صادرات کالاهای یخچالی و صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر شهید کلانتری اظهار کرد: طی سالهای گذشته و به منظور ایجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی و کمک به توسعه تولیدات داخلی، با ایجاد سایت نگهداری کانتینرهای یخچالی زمینه صادرات کالاهای یخچالی در بندر استراتژیک چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم شد.

وی با اشاره به همجواری بندر شهید کلانتری چابهار با سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید، با هم افزایی و تلاش‌های دو سازمان در راستای ایجاد مراکز فرآوری، بسته بندی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیلات مورد نیاز؛ زمینه تولید و صادرات این قبیل کالاها مهیا شده است.

وی تصریح کرد: بندر چابهار در اتصال امن و مقرون به صرفه کشورهای محصور در خشکی به آبهای آزاد از جمله کشور افغانستان، زمینه توسعه تجارت و فعالیت‌های تولیدی تجار افغان  نقش استراتژیک دارد.

به گفته محمدزاده، طی هفته جاری چندین دستگاه کانتینر یخچالی حامل خرمای صادراتی و خشکبار ترانزیتی کشور افغانستان در بندر شهید کلانتری بارگیری و به مقصد کشور هند ارسال شد.