۰ نفر

رییس اتاق ایران اعلام کرد؛

اعلام آمادگى پارلمان بخش خصوصى در جهت تسهیل روابط بانکى ایران و عراق/ ظرفیت بالاى دو کشور براى افزایش حجم روابط تجارى

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 345316
اعلام آمادگى پارلمان بخش خصوصى در جهت تسهیل روابط بانکى ایران و عراق/ ظرفیت بالاى دو کشور  براى افزایش حجم روابط تجارى

رییس اتاق بازرگانى ایران ضمن اعلام آمادگى پارلمان بخش خصوصى در جهت تسهیل روابط بانکى ایران و عراق تاکید کرد: این دو کشور ظرفیت بالایى در افزایش حجم روابط تجارى دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، غلامحسین شافعى در همایش اقتصادى - تجارى ایران و عراق که امروز در محل اتاق ایران برگزار شد با بیان این که عراق در جایگاه ویژه اى براى ایران قرار دارد اظهار کرد: این همایش مى تواند نقطه عطف روابط فى مابین دو کشور ایران و عراق باشد و بخش خصوصى ایران نیز در کنار تجارت کالایى همواره به دنبال توسعه روابط اقتصادى و تولیدات مشترک با فعالان اقتصادى عراق است.

وى سفر رییس جمهور ایران به عراق را داراى ره آورد ارزشمند دانست و گفت: آمارها نشان مى دهد در سال ٢٠١٨ روابط تجارى ایران و عراق از حجم خوبى برخوردار بوده اما مسلما این دو کشور ظرفیت بالاترى نسبت به آمارهاى ارائه شده دارند.

شافعى افزود: البته وجود برخى مشکلات از جمله عدم روابط بانکى و پولى مناسب بین دو کشور، پوشش بیمه اى نامناسب و مشکل روادید تجار ایران و عراق مانع دستیابى به سطح مناسبى از روابط تجارى شده است.

رییس اتاق ایران افزود: بخش خصوصى براى ارائه خدمات فنى و مهندسى به عراق و ایجاد سرمایه گذارى مشترک با این کشور آمادگى کافى دارد، همچنین اتاق ایران مى تواند جهت تسهیل روابط بانکى بین دو کشور راهکارهاى مناسبى ارائه دهد.