۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

رونق تولید در گرو رفع محدودیت‌های بانکی/ سیاست سال97 در عمل محدود کننده بود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 345315
رونق تولید در گرو رفع محدودیت‌های بانکی/ سیاست سال97 در عمل محدود کننده بود

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با اشاره به نامگذاری سال 98 گفت: رونق تولید بدون رفع مشکلات بانکی و محدودیت‌های صادرات و واردات امکان‌پذیر نیست.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ عدنان موسی‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که نامگذاری امسال به نام رونق تولید هوشمندانه بود، اظهار کرد: اگر بخواهیم آمار بیکاری را پایین بیاوریم و اقتصاد را از رکود خارج کنیم، قطعا اولین بخشی که باید به آن توجه شود ایجاد رونق در بخش تولید است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: البته هرکاری به یک پیش زمینه و اصولی نیاز دارد و در همین راستا برای رونق تولید اولا باید موانع کسب و کار رفع شود؛ و دوم اینکه امکان ندارد رونق تولید بدون رونق صادرات میسر شود یعنی این دو کاملا به هم وابسته و مرتبط هستند.

به گفته موسی‌پور، سیاستگذار در چنین سالی باید تکلیف خودش را مشخص کند که آیا می‌خواهد سیاست توسعه‌ای به کار گیرد یا سیاست محدود کننده چراکه در سال 97 سیاست ما در شعار توسعه اما در عمل محدود کننده بود، به طور مشخص در بخش صادرات دولت با صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض کاری جز محدود کردن فعالان این حوزه انجام نداد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با تاکید بر این که رونق تولید بدون رفع مشکلات بانکی و محدودیت‌های واردات و صادرات امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: بدون انتقال تکنولوژی و رفع محدودیت‌های روابط بانکی به رونق تولید دست نخواهیم یافت، همچنین اگر در بخش صادرات سیاست‌های توسعه‌ای جایگزین سیاست‌های محدودکننده نشود و موانع کسب‌وکار نیز مانند روال سابق باشد رونق تولید در حد شعار باقی خواهد ماند.