۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

رونق تولید راه نجات اقتصاد کشور است

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبر: 343241
رونق تولید راه نجات اقتصاد کشور است

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید گفت: تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص یک امید و شعف تازه ای به تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور می دهد که باورکنند راه نجات اقتصاد کشور بخش های مولد است نه بخش های غیر مولد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،‌ غلامحسین شافعی ضمن اظهار امیدواری مبنی براینکه اقتصاد ایران در سال پیشرو متفاوت تر با سال های گذشته باشد، افزود: فعالان اقتصادی علی رغم مشکلات و مسائل فراوان همواره به امیدهای تازه دل بسته اند و با اعتقاد راسخ در مسیر رونق و شکوفایی اقتصاد کشور تلاش می کنند.

وی همچنین اظهارداشت: فعالان اقتصادی علیرغم همه محدودیت ها به آینده اقتصادی ایران امیدوارند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار امیدواری کرد که در سال پیشرو با یک پیوند تعاملی بین تصمیم سازان و فعالان اقتصادی زمینه بهتری برای رشد تولید، صادرات و رونق اقتصاد کشور فراهم شود.
وی در ادامه افزود: همه به این مهم واقفند که راه نجات اقتصاد کشور تقویت و رونق بخشی حوزه های مولد به خصوص تولید است.
شافعی اظهارداشت: آنچه متاسفانه تاکنون در ایران اتفاق افتاده اینکه توجه سیستم پاداش دهی کشور همیشه به بخش های غیر مولد بوده و به همین لحاظ سرمایه های سرگردان همواره به سمت بخش های غیر مولد سرازیر و دراین بخش ها جذب شده است.
وی ضمن تاکید به اینکه با تصمیمات بنیادی باید راه تشویق ورود سرمایه ها به بخش های مولد کشور بیش از پیش فراهم شود، گفت: این زمانی امکان پذیر است که سود آوری بخش های مولد و در عین حال اعتماد و اطمینان به حضور سرمایه در بخش های مولد بیشتر از بخش های غیر مولد باشد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص یک امید و شعف تازه ای به تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور می دهدکه باورکنند راه نجات اقتصاد کشور بخش های مولد است نه بخش های غیر مولد!.