۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

چابهار توانایی تخلیه و بارگیری 300هزار کانتینر را دارد

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 338208
چابهار توانایی تخلیه و بارگیری 300هزار کانتینر را دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک ظرفیت بندر چابهار به بیش از هشت و نیم میلیون تن در سال افزایش یافته و سالانه 300هزار کانتینر نیز می‌تواند در این بندر تخلیه و بارگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه مراسم بهره ‌برداری از تجهیزات استراتژیک بندر چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتصال ریلی به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و استفاده از ظرفیت بندر چابهار توسط کشورهای منطقه در کریدور شمال جنوب از مهمترین اولویت‌ های ایران است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از سالها شاهد حمل نخستین محموله صادراتی کشور افغانستان در بندر چابهار شامل 23 کانتینر حبوبات و سنگهای قیمتی هستیم، خاطرنشان کرد: افغانستان با این اقدام می تواند در آینده از ظرفیت بندر چابهار برای صادرات کالاهای خود استفاده کند.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اتصال اقیانوس هند به کشورهای آسیای میانه از برنامه‌ های مهم ایران در این منطقه است و ایران به عنوان یک کشور صلح جو همواره به دنبال توسعه همکاری‌ های خود با کشور افغانستان و هندوستان است.
وی اظهار داشت: پیام ایران به تمام کشورهای منطقه این است که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تمام زمینه ‌ها روابط خود را با کشورهای منطقه توسعه دهد تا شاهد شکوفایی اقتصادی در این منطقه باشیم.
اسلامی با بیان اینکه توسعه محور شرق در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، یادآور شد ایران از هرگونه سرمایه گذاری کشورهای منطقه در توسعه محور شرق استقبال می کند. 
وی تصریح کرد: با تکمیل طرح توسعه بندر چابهار ظرفیت نهایی آن سالیانه به 77میلیون تن افزایش خواهد یافت و ایران انتظار دارد با مشارکت و همکاری تمام کشورهای منطقه توسعه این بندر را با سرعت بیشتری دنبال کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌ های تکمیل خط آهن خواف - هرات و اتصال آن به بندر چابهار افزود: خوشبختانه این خط آهن در چهار قطعه در حال تکمیل است که سه قطعه آن توسط ایران و یک قطعه آن توسط افغانستان باید تکمیل شود تا بتوانیم ترانزیت را در کریدور شمال جنوب با مرکزیت چابهار توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: یکی از اقدامات دشمنان ما ایجاد ناامنی در منطقه است و همانطور که مشاهده می‌کنید ما در استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار هم اینک هیچ گونه مشکل امنیتی نداریم و این موهبت بزرگیست که نصیب ما شده است.