۰ نفر

ممنوعیت جدید برای خروج کالاهای اساسی

۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۳
کد خبر: 334873
ممنوعیت جدید برای خروج کالاهای اساسی

یک مقام مسئول در گمرک ایلام اعلام کرد: کشفیات کالای قاچاق در گمرکات این استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ریالی، رشد ۱۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، غلامی، سرپرست گمرکات استان ایلام با بیان اینکه میزان کشفیات کالای قاچاق در گمرکات این استان، رشد ۱۱۰۰ درصدی از نظر ارزش ریالی و ۲۵۵ درصدی از لحاظ تعداد پرونده داشته، گفت: در ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری، ۴۶ پرونده قاچاق در گمرک ایلام تشکیل و در مراجع قضایی به ۴۵ مورد آن رسیدگی شد؛ ضمن اینکه ارزش ریالی این تعداد پرونده که همگی صادراتی هستند، حدود ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته وی، عمده موارد کشف شده شامل آهن آلات، انواع داروهای کمیاب، شیر خشک متابولیک، کاغذ، زیورآلات، قطعات یدکی، زعفران و ایزوگام می شود.

همچنین گمرک بر اساس بخشنامه های واصله با توجه به نیاز داخلی هموطنان، از خروج کالای اساسی در بخش تجاری و مسافری جلوگیری می کند؛ لذا کاروان های زیارتی متفرقه به هیچ عنوان این قبیل کالاهای یارانه ای را به همراه خود نیاورند؛ زیرا با توجه به ممنوعیت خروج آنها، برای عودت این قبیل مواد خوراکی با مشکل مواجه می شوند.