۰ نفر

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد:

ذخیره سیب تنظیم بازار شب عید 3برابر بیشتر از سال گذشته/ آبیاری 32هزارهکتار از اراضی جنوب تهران با آب نامتعارف

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 332695
ذخیره سیب تنظیم بازار شب عید 3برابر بیشتر از سال گذشته/ آبیاری 32هزارهکتار از اراضی جنوب تهران با آب نامتعارف

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: به دلیل نگرانی از افزایش احتمالی قیمت میوه در ایام نوروز، امسال 3 برابر سال گذشته سیب ذخیره کرده ایم.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ کریم ذوالفقاری امروز در نشست خبری با بیان اینکه مردم نگران تامین و قیمت میوه ایام نوروز نباشند، اظهار کرد: همچنین 40 درصد پرتقال مورد نیاز این ایام ذخیره شده و 30 درصد نیز در حال حمل به انبارها است.

وی ادامه داد: زمان توزیع میوه های تنظیم بازار ایام نوروز مانند سال های گذشته از 25 اسفند ماه خواهد بود.

ذوالفقاری درباره قیمت میوه های تنظیم بازار ایام نوروز نیز گفت: قیمت ها در زمان توزیع تعیین و اعلام خواهد شد، اما تمام تلاش ما این است که قیمت ها مردم را اذیت نکند.

وی تاکید کرد که قیمت میوه های تنظیم بازار شب عید 30 درصد کمتر از میانگین قیمت بازار در نظر گرفته خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران  در ادامه سخنان خود درباره کشت محصولات کشاورزی با آب های نامتعارف در استان تهران، گفت: 32 هزارهکتار از زمین های جنوب استان با آب های نامتعارف آبیاری می شود.

ذوالفقاری اضافه کرد: 17 هزارهکتار از اراضی که با آب های نامتعارف آبیاری می‌شود در شهر ری، 15 هزار هکتار آن در ورامین و بخشی نیز در قرچک است.

وی محصولاتی که با آب نامتعارف آبیاری می شوند را غلات و علوفه های دامی عنوان کرد.

 ذوالفقاری یادآور شد که هرچند روند تولید و مصرف غلات و علوفه های دامی به نحوی است که میزان خطر آن ها را برای انسان کاهش می یابد، اما نمی تواند بی خطر بودن این محصولات را تایید کرد.

وی اضافه کرد: میزان خطر کشت با آب های نامتعارف برای محصولاتی مانند برنج و سبزی و صیفی بسیار بالا است که ما اجازه کشت آن ها را با آب های نامتعارف در تهران نمی دهیم.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران مسئول اصلی تعیین سلامت محصولات را وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: موضوع سلامت محصولات باید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری شود.

ذوالفقاری در پایان سخنان خود بزرگترین معضل استان تهران را تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود : از ابتدای سال تا کنون 1760 مورد بنای غیر قانونی قلع و قمع شده است.