۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

"ائتلاف برای فردا" در شرف آغاز فعالیت/ اتاق بازرگانی باید متحول شود

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 331089
"ائتلاف برای فردا" در شرف آغاز فعالیت/ اتاق بازرگانی باید متحول شود

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان این که گروه "ائتلاف برای فردا" استارت فعالیت خود را به زودی خواهد زد، گفت: اتاق بازرگانی باید متحول شود و جای تغییر نیز دارد و ما ائتلاف می‌کنیم که آینده‌ را به شکل دیگری بسازیم.

اقتصاد آنلاین – رعنا بصیرت پور؛ سید رضی حاجی آقا میری در گفت‌‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به جزییات این ائتلاف اظهار کرد: "ائتلاف برای فردا" برای اولین بار در دوره هشتم انتخابات اتاق بازرگانی تهران شکل گرفت که هدف آن به دست آوردن چیزی بود که امروز وجود ندارد و باید در آینده محقق شود.

حاجی آقا میری با بیان این که در دوره قبل 36نفر از اعضای اتاق از بین گروه ائتلاف برای فردا انتخاب شدند، تصریح کرد: این یک اتفاق بی‌سابقه بود، گروه‌های دیگری از جمله «ائتلاف بزرگ»، «خواستاران تحول»، «کانون کارآفرینان توسعه‌گرا» و «پیشگامان وفاق» برای سکانداری اتاق‌ها اعلام موجودیت کرده بودند اما تنها 4نفر از هیات نمایندگان اتاق از بین این گروه‌ها انتخاب شدند و مابقی اعضا از گروه " ائتلاف برای فردا" بودند.

این فعال بخش خصوصی افزود: این ائتلاف سعی می‌کند اعضایی را انتخاب کند که نوگرا باشند و اتاق را به سمت اشکال مدرن مدیریتی حرکت دهند، تا کنون نیز به جر این ائتلاف که کار خود را به زودی آغاز خواهد کرد هیچ گروهی اعلام موجودیت نکرده است.

حاجی آقا میری به تشکیل گروه به جای حرکت انفرادی در انتخابات اتاق تاکید کرد و گفت: اصولا در جامعه مدنی حرکت انفرادی معنا ندارد زیرا اگر اتاق از افراد مختلف با عقیده‌های متفاوت شکل گیرد مسلما به جایی نخواهد رسید، اگر می‌خواهیم مانند جوامع دموکراتیک عمل کنیم باید همه اعضای اتاق یک دکترین را دنبال کنند.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، خوشبختانه تعداد اعضای ائتلاف برای فردا در این دوره نسبت به دوره قبل ریزش چندانی نداشته و اگرچه در انتخابات دوره نهم، اعضای کلیدی مانند مهدی پورقاضی و پدرام سلطانی را از دست داده‌ایم اما عدم ورود این افراد به معنای انفکاک کامل این افراد از اتاق بازرگانی نیست.

وی اضافه کرد: این اقدام حرکت نمادینی بود به معنای این که باید به افراد جدید اجازه ورود به اتاق را داد و به نوعی عرصه را برای دیگران باز کرد واگرنه انصراف سلطانی و پورقاضی مفهوم عدم همکاری آن‌ها با اتاق را نمی‌رساند.